19 دی: وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد: امروز مقاومت در بهترین شرایط خود در منطقه لبنان و فلسطین قرار دارد و رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت خود به سر می‌برد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در ارتباط با اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و هتک حرمت این رژیم به مسجدالاقصی و پیگیری این موضوع از سوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در هتک حرمت به مسجدالاقصی را قویا محکوم می‌کنیم. ما در راستای مقابله با این هتک حرمت و محکومیت آن طی سه هفته گذشته اقدامات دیپلماتیک فشرده‌ای را انجام دادیم. با دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی و برخی از وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی رایزنی و گفت‌وگو داشتیم و این درخواست را کردیم که نشست اضطراری در این ارتباط برگزار شود.
امیرعبداللهیان در همین ارتباط افزود: در هفته آینده این نشست در سطح نمایندگان ویژه و سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در جده برگزار می‌شود. خوشبختانه حدود سه ماه است که دیپلمات‌های ما در جده در مقر سازمان همکاری‌های اسلامی مستقر شده‌اند و در این نشست حضوری فعال خواهیم داشت. امیدواریم بتوانیم در سطح وزیران امور خارجه نیز این نشست را برگزار کنیم.
این دیپلمات عالی رتبه کشورمان تصریح کرد:‌در رایزنی با وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی و غیراسلامی مدافع فلسطین تلاش کردیم آن‌ها را نسبت به این موضوع حساس کنیم و امیدواریم یک اقدام جدی در این زمینه ولو پس از ماه مبارک رمضان انجام شود.
وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه امروز مقاومت در بهترین شرایط خود در منطقه، لبنان و فلسطین قرار دارد و رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین وضعیت خود به سر می‌برد، ادامه داد: صهیونیست‌ها به دنبال این بودند که ایده و خواب آشفته خود یعنی از نیل تا فرات را محقق کنند ولی جریان مقاومت این اجازه را به آن‌ها نداد و در اینجا جا دارد از شهدای مقاومت از جمله شهید سردار سلیمانی،‌شهید بزرگ قدس و مبارزه با تروریسم یاد کنیم.
وی در پایان گفت:‌ ان‌شاءالله همه در قدس نماز خواهیم خواند.

  • نویسنده :
  • منبع :