19 دی: سخنگوی دانشگاه علومی پزشکی گفت: یکی دیگر از مسمومان الکلی در بندرعباس جان باخت وتعداد افراد بدحال در آی سی یو نیز افزایش یافته است.
دکتر فاطمه نوروزیان شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از روزگذشته تاکنون ۳۴ مراجعه‌کننده به دلیل مسمومیت با الکل به بیمارستان های استان مراجعه کردند که تاکنون متاسفانه ۲جوان ۳۰ و ۲۶ساله در بندرعباس فوت کرده اند و ۱۵ نفر در آی سی یو تحت مراقبت های ویژه قرار دارند و بقیه بیماران نیز در حال دریافت اقدامات درمانی هستند. 
وی از خانواده‌ها و جوانان خواست از مصرف هرگونه نوشیدنی الکلی به شدت خودداری کنند و در صورت مصرف و بروز علائمی مانند سرگیجه، تهوع، سردرد و اختلال بینایی، هر چه سریع تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.
نوروزیان نسبت به احتمال یک طغیان جدید از مسمومیت الکلی هشدار داد و اظهار داشت: لازم است افراد از مصرف هر گونه الکل پرهیز نمایند چرا که ممکن است همچون ادوار گذشته عده ای منعفت طلب جان انسانها را به مخاطره اندازند.
سال ۹۷ اوج مسمومیت ناشی از مصرف مشروب الکلی دست ساز در هرمزگان بود که بیش از ۵۰ نفر راهی بیمارستان شدند که ۱۹ نفر آن ها به دیالیز منجر و ۱۰نفر هم در نهایت فوت شدند.
  • نویسنده :
  • منبع :