19 دی: معاون سازمان حج و زیارت از آغاز عملیات حج تمتع از ۲۵ خردادماه خبر داد و اعلام کرد: ثبت‌نام از متقاضیان سفر حج تمتع ۱۴۰۱ در دهه دوم اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، اکبر رضایی در شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، با اشاره به هماهنگی‌های انجام‌شده با سازمان هواپیمایی، ۱۵ ذیقعده برابر با ۲۵ خردادماه را زمان آغاز عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ و ۲۹ ذیحجه برابر با هفتم مردادماه ۱۴۰۱ را پایان عملیات حج اعلام کرد و افزود: امیدواریم عملیات حج مطابق برنامه تنظیم‌شده اجرایی شود.
او همچنین گفت: سهمیه نهایی حج تعیین شده، سهمیه هر استان مشخص شده و اختصاص یافته و تعداد کاروان‌های هر استان نیز معلوم شده است. علاوه‌بر این، تعداد افراد مشمول تشرف با توجه به سن اعلامی از سوی عربستان (زیر ۶۵ سال) و حفظ وضعیت ثبت‌نام در سال ۹۹ مشخص شده ‌است.
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به الزامی بودن واکسیناسیون حجاج برای ورود به کشور عربستان، اظهار کرد: براساس اطلاعات وزارت بهداشت شماری از واجدان شرایط ثبت‌نام یا واکسن کرونا تزریق نکرده و یا یک دوز آن را تزریق کرده‌اند که تا شرط واکسن را کامل نکنند، امکان رزرو کاروان ندارند.
رضایی همچنین گفت: رایزنی‌های لازم برای انجام واکسیناسیون زائران و نیز انجام تست پی‌سی‌آر در مراکز مورد تأیید، صدور کارت و برگزاری جلسات هماهنگی در بخش بهداشت و درمان انجام شده است.
او خواستار اعلام سرفصل‌های آموزشی از سوی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری شد تا تعداد جلسات آموزش حضوری که نیاز است به مدیران استان‌ها ابلاغ و در کنار آن جلسات آموزش مجازی و وبیناری هم برگزار شود.

  • نویسنده :
  • منبع :