19 دی: سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: براساس آخرین تحلیل، طی ۲۴ ساعت آینده در نوار شرقی، شمال غرب و سواحل دریای خزر ابرناکی و رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد، در برخی مناطق واقع در دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود.
به گزارش سازمان هواشناسی کشور، طبق این گزارش فردا(چهارشنبه) بارش در نوار شمالی کشور و در شمال استان های کرمانشاه، همدان و مرکزی ادامه خواهد داشت و شدت بارش در شمال شرق است.
روز پنجشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و استان های تهران، قم و همچنین در غرب دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد رخ می دهد و روز جمعه در شمال غرب، البرز، قزوین، تهران، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی همچنین در ارتفاعات واقع در بوشهر، کرمان و یزد بارندگی وجود دارد.
براساس این گزارش، روز شنبه بارش در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت و روزهای پنجشنبه و جمعه در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور وزش باد قابل توجه است.
امروز سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه نیز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و همچنین بخش هایی از جنوب غرب و جنوب کشور غبار آلود است.
همچنین از بعدازظهر فردا، افزایش وزش باد روی عراق سبب خیزش گرد وخاک و انتقال آن به استان های واقع در غرب کشور خواهد شد و طی روز پنجشنبه کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق دور از انتظار نیست.
براساس این گزارش طی پنج روز آینده هوای تهران کمی ابری در اواسط روز نیمه ابری گاهی دارای وزش باد و بارش پراکنده باران است.

  • نویسنده :
  • منبع :