19 دی: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از فعالیت سامانه بارشی در بیشتر نقاط کشور خبر داد.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: در روز شنبه (۱۷ اردیبهشت) به‌جز استان‌های ایلام و سیستان و بلوچستان در سایر مناطق کشور سامانه بارشی فعال است و در بعضی ساعات سبب رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود.
وی افزود: روز یکشنبه (۱۸ اردیبهشت) بارش در غرب و جنوب غرب کشور قطع می‌شود و در سایر مناطق کشور شرایط مشابه روز شنبه است. روزهای دوشنبه تا چهارشنبه (۱۹ تا ۲۱ اردیبهشت) نیز در نوار شمالی کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در دو روز آینده همچنان در برخی نقاط استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و شمال غرب کشور پدیده گردوخاک را که از روی عراق به کشور منتقل شده خواهیم داشت.
وی افزود: روزهای دوشنبه و سه شنبه کاهش ۵ تا ۸ درجه ای دما در شمال شرق کشور رخ خواهد داد. دریای خزر تا روز یکشنبه و خلیج فارس و تنگه هرمز تا روز سه شنبه مواج پیش‌بینی می‌شوند.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۸ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه‌ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی ‌روز دوشنبه (۱۹ اردیبهشت) صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۷ و۱۸ اردیبهشت) بوشهر با دمای ۳۶ و ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۴ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :