19 دی: معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم عمده پروژه‌های راهداری در سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد.
اکبر نوروزپور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقداماتی که در راستای ایمنی راه‌ها شکل گرفته است، اظهار کرد: اقدامات مهمی در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها صورت گرفته که ازجمله آن‌ها می‌توان به بهسازی روکش آسفالت محورهای شریانی، فرعی و روستایی، ایمن‌سازی دهانه پل‌ها، تعمیر تابلوها خدماتی و اخطاری، تعمیر گاردریل، احیای خط‌کشی، آرام‌سازی شیب و ... اشاره کرد که به صورت مستمر در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه تعداد ۶۶ نقطه حادثه خیز در سال ۹۵ توسط کمیسیون ایمنی راه کشور شناسایی شده بود، عنوان کرد: از این تعداد، ۵۰ نقطه رفع مشکل شده است.
وی افزود: همچنین ۱۶ نقطه دیگر در بازنگری که در سال ۹۸ توسط مشاور انجام شده است باتوجه به تغییرات پارامترها با کاهش روبرو شده از لیست نقاط حادثه‌خیز حذف شده است.
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم اضافه کرد: مطالعات جدید در خصوص نقاط حادثه خیز نیز در دست اقدام است که امیدواریم تا پایان مرداد ماه تکمیل و این نقاط شناسایی شوند.
وی با اشاره به میزان کاهش تلفات جاده‌ای، مطرح کرد: در طرح نوروزی امسال باتوجه به اینکه شاهد افزایش ۴۳ درصدی تردد و ۵۴ درصدی تصادفات بودیم ولی خوشبختانه تلفات جاده‌ای ۳۳ درصد کاهش داشته است.
نوروزپور با بیان برنامه‌های این اداره‌کل در بحث نگهداری راه‌ها و بهسازی آسفالت محورها، خاطرنشان کرد: بهسازی محور جعفریه به قم به طول ۲۳ کیلومتر، محور قدیم قم به تهران به طول ۱۱ کیلومتر، سلفچگان به طول ۱۰ کیلومتر و محور پردیسان به ورجان به طول ۴ کیلومتر در دست اجرا است.
وی ادامه داد: همچنین برای محورهای نیزار به قم، قم به قنوات، آزادراه قم به تهران، قم به سلفچگان و سلفچگان به دلیجان به دنبال تامین اعتبار و پیمانکار هستیم که ان‌شاءالله در سال ۱۴۰۱ انجام شود.
معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در پایان تصریح کرد: احداث زیرگذر در تقاطع سه راهی تفرش در محور قدیم سلفچگان ساوه و رفع نقاط پرتگاهی محور تفرش نیز جزو برنامه‌های اداره‌کل راهداری در سال جاری است.

  • نویسنده :
  • منبع :