19 دی: رسانه های رژیم صهیونیستی نسبت به سفر بشار اسد به تهران و دیدار با مقامات ارشد کشورمان ابراز نگرانی کردند و آن را نشانه‌ اتحاد قوی‌ترِ تهران و دمشق دانستند.
به گزارش شبکه المیادین، رسانه های رژیم صهیونیستی که با نگرانی این خبر را بازتاب داده اند، نوشته‌اند که سفر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به تهران نشان می دهد که هم پیمانی با ایران ادامه خواهد داشت و حتی قوی‌تر نیز خواهد شد.
روعی کایس، خبرنگار شبکه صهیونیستی کان می گوید: این ها صحنه هایی هستند که نمی توانیم هر روز شاهد آن ها باشیم؛ بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در سفری نادر از دمشق به تهران رفت، این درحالی است که وی در سه سال گذشته این کار را انجام نداده بود و به طور کلی از زمان آغاز جنگ سوریه این دومین بار اسد که بشار اسد به ایران می رود.
این خبرنگار اسرائیلی خاطرنشان کرد که رئیس جمهور سوریه مورد استقبال گرم از سوی مقامات ایران قرار گرفت و با رهبر ایران و ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد، بشار اسد به رهبر ایران گفت که روابط راهبردی میان تهران و دمشق مانع سلطه گری اسرائیل بر منطقه شد و این روابط باید گسترده‌تر شود.
کایس همچنین تاکید کرد: از سوی دیگر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران درخصوص حملات اسرائیل به اسد گفت که تهدیدات اسرائیل را باید جدی گرفت و معادله بازدارندگی را تقویت کرد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: مساله مهم دیگر این است که سفر بشار اسد به تهران تنها کم تر از دو ماه از سفری تاریخی وی به امارات انجام شد؛ اماراتی که دوست جدید ما در خلیج(فارس) به شمار می رود و این امر می تواند آغاز گر صفحه جدیدی از روابط بشار اسد با کشورهای خلیج(فارس) باشد؛ کشورهایی که برای براندازی او تلاش می کردند.
روعی کایس در ادامه تاکید کرد: در اسرائیل برخی ها امیدوار هستند که نزدیکی روابط بشار اسد با کشورهای عربی خلیج(فارس) او را از ایران دور خواهد کرد اما این تصویر (تصویر دیدار اسد با مقامات ایرانی) گویای همه چیز است؛ سفر بشار اسد به تهران نشان می دهد که این هم پیمانی ادامه خواهد داشت و حتی قوی تر نیز خواهد شد.
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه روز گذشته (یکشنبه) به تهران آمد و با مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری دیدار و گفت وگو کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس‌جمهور سوریه و هیئت همراه، مقاومت و ایستادگی ملت و نظام سوریه و پیروزی در یک جنگ بین‌المللی را زمینه‌ساز افزایش اعتبار و سرافرازی سوریه دانستند و تأکید کردند: با توجه به روحیه و نشاط و اراده بالا در شخص رئیس‌جمهور و دولت ایران برای گسترش همکاری‌ها با سوریه، باید تلاش کرد روابط دو کشور بیش از گذشته ارتقاء یابد.

  • نویسنده :
  • منبع :