19 دی: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از اجرای پویش علمی جهادی باهدف تقویت و تعمیق یادگیری دانش آموزان مناطق محروم، مرزی و عشایری خبر داد.
محمدمهدی کاظمی در همایش ارتقای علمی دانش آموزان متوسطه نظری با تبریک روز معلم به همه فرهنگیان کشور، از نمایندگان مجلس، خصوصاً اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات که از برنامه‌های آموزش‌وپرورش، در راستای حمایت از دانش آموزان کم برخوردار مرزی، عشایر استان‌های محروم از برنامه‌های آموزش‌وپرورش حمایت می‌کنند، تقدیر و تشکر کرد.
وی گفت: در راستای رویکردهای دولت، رویکرد مردمی سازی و جلب مشارکت همه بخش‌های مختلف، دستگاه‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی، خیرین، خانواده‌ها و بخش‌های مختلف برای توسعه عدالت آموزشی و تربیتی و نصیب برابر آموزشی در اولویت کاری قرار دارد.
کاظمی افزود: برخی از مناطق کشور از نصیب برابر آموزشی کمتر برخوردار می‌شوند و به‌عنوان سیاست‌گذار در وزارت آموزش‌وپرورش باید برنامه‌ریزی و تلاش کنیم تا عدالت آموزشی تربیتی به‌صورت متوازن برای همه دانش آموزان در سراسر کشور ایجاد شود.
وی ادامه داد: علیرغم همه تلاش‌هایی که طی سنوات گذشته انجام‌شده، متأسفانه بعضی از مناطق از دسترسی به آموزش مطلوب بی‌بهره بودند و باید در راستای آموزش مطلوب و باکیفیت‌تر برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم، به‌ خصوص در ایام کرونا که آموزش حضوری تعطیل شد و در دو سالی که گذشت در مناطق کم برخوردار در بحث عدالت آموزشی و ارائه آموزش مطلوب‌تر با مشکل جدی مواجهه شدیم و افت تحصیلی و فقر یادگیری در این مناطق محسوس‌تر بود، لذا با نهایت تلاش در ستاد و استان درصدد فراهم کردن آموزش مطلوب در همه مناطق کشور هستیم.
معاون آموزش متوسطه گفت: بر اساس راهکارهای سند تحول بنیادین و سند تحول دولت، توجه به دانش آموزان مناطق کمتر برخوردار مرزی و عشایری و همچنین مناطق حاشیه کلان‌شهرها از ضرورت‌ها است که در این خصوص با توجه به تأکیداتی که در سند دولت شده، باید بتوانیم ضمن دسترسی آموزش، آموزش باکیفیت را برای همه دانش آموزان کشور، به‌خصوص مناطق محروم فراهم کنیم. به همین منظور در راستای عدالت آموزشی، پویشی راه‌اندازی شد تا در گام اول این هدف‌گذاری برای آمادگی مطلوب‌تر و مناسب‌تر دانش آموزان در امتحانات نهایی و در پایه دوازدهم رشته‌های شاخه نظری اتفاق بیفتد که برنامه اجرایی آن در ماه رمضان اتفاق افتاد و در گام بعدی، سال تحصیلی آینده در یک برنامه‌ریزی بلندمدت‌، دانش آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم را تحت پوشش قرار خواهیم داد.
بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، کاظمی با اشاره به آموزش مکمل در تابستان امسال، گفت: با توجه به اینکه در شرایط کرونایی با افت یادگیری مواجهه بودیم، برنامه‌هایی را پیش‌بینی کردیم تا دانش‌آموزانی که در دوران کرونا با افت تحصیلی مواجه شدند، دوره‌هایی را به‌عنوان آموزش مکمل از تیرماه ۱۴۰۱ با اولویت مناطق کم برخوردار، استان‌های مرزی و مناطق حاشیه‌ای برگزار کنیم و در این خصوص اعتباراتی هم پیش‌بینی شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :