19 دی: رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر کسی مستحق دریافت یارانه بوده و نگرفته، در صورت اثبات پس از بررسی‌ها، یارانه معوق دریافت می‌کند.
سیدمسعود میرکاظمی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از شهریور ۱۴۰۰ قیمت کالاها بین ۴۰ تا ۸۰ درصد تغییر کرد و لذا مجبور شدیم مبلغ یارانه را بیشتر کنیم و تا حدودی پوشش قانونی هم داده شد.  
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه «در بحث درآمدی ۹ دهک یارانه برداشت می‌کنند»، افزود: در این مرحله تمرکز روی کالاهای اساسی داریم و مقرر شده یارانه نان و دارو قطع نشود و همان روند سابق برای نان‌های خبازی و دارو تا تعیین روش جایگزین ادامه دارد.
میرکاظمی درباره مسدود شدن برداشت حساب‌ افرادی که برایشان یارانه واریز شده است، گفت: مبلغ به حساب بانکی افرادی واریز شد که قبلاً یارانه می‌گرفتند و این مبلغ در همان حساب نگه داشته شده تا وقتی طرح اجرا شود و بعد از آن ماه به ماه حساب آزاد می‌شود.
وی در پاسخ به اینکه آیا یارانه معیشتی ۴۵ هزار تومانی حذف می‌شود یا نه، گفت: این یارانه در یک حساب‌ که تاکنون یارانه‌ به آن واریز می‌شده، تجمیع می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره عدم دریافت توزیع عادلانه یارانه افرادی که قبلاً یارانه ۴۵ هزار تومانی دریافت می‌کردند، گفت: وزارت رفاه بر اساس دهک‌ها طبق قانون بودجه امسال سه ما فرصت داشته که دهک‌ها را پالایش کند و آنهایی که درآمد بالا داشتند را تعیین تکلیف و کمک کند افراد جدیدی وارد عرصه شوند.
میرکاظمی ادامه داد: وزارت رفاه برای دهک‌هایی که از دریافت یارانه جا مانده‌اند، سامانه‌ای تعبیه کرده تا افراد درخواست بررسی دهند که وزارت رفاه این کار را انجام می‌دهد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا که در سامانه زمان برای اعلام نتایج شکایات و بررسی‌ها ۶ ماه اعلام شده و در صورت محق بودن افرادی که یارانه دریافت نکرده‌اند آیا یارانه ۶ ماه به حساب‌شان واریز می‌شود، گفت: من این را نشنیدم اما قاعدتاً وزارت رفاه چون طبق قانون بودجه و قوانین مکلف به این کار است، در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد کرد.
میرکاظمی افزود: اگر چنین چیزی باشد، بررسی‌ها باید تسریع شود و به سرعت جواب بدهند و هر زمانی که جواب دادند، مابه‌التفاوت را به آنها باید پرداخت کنند.
وی در پایان با اشاره به یارانه نان خاطر نشان کرد: تا زمانی که اطمینان حاصل نشود هیچ اتفاقی برای معشت مردم نمی افتد، پرداخت یارانه خبازی برای مردم ادامه خواهد داشت.



  • نویسنده :
  • منبع :