19 دی: معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت شیرخام توسط شورای قیمت‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌شود که تا امروز جلسه‌ای برگزار نشده است و قیمت مصوب سایر محصولات پروتئینی نیز تغییری نداشته است.
در حالی که از شب گذشته نامه و لیست قیمتی در شبکه‌های اجتماعی در ارتباط با افزایش قیمت انواع قیمت مواد غذایی از جمله مرغ و تخم‌مرغ و شیر دست به دست می‌شود که این لیست صرفاً قیمت‌های کارشناسی پیشنهادی است که هنوز نهایی و مصوب نشده است و پس از آغاز طرح جدید هدفمندی یارانه ترجیحی طی دو ماه آینده و در صورت عدم امکان خرید محصولات پروتئینی با کالابرگ الکترونیک در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.
انتشار این نامه در شبکه‌های اجتماعی اما نگرانی‌هایی برای مردم و واکنش‌هایی میان تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات پروتئینی در بازار ایجاد کرده است.
محمد قربانی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با تسنیم، درباره این لیست قیمتی اظهار داشت: مرجع اعلام قیمت کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت می‌کردند و در صورتی که با هدفمندی یارانه آزاد بشود تنها سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است که می‌تواند قیمت‌ها را اعلام کند.
وی افزود: قیمت شیر خام توسط شورای قیمت‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌شود که تا امروز جلسه‌ای برای تعیین قیمت شیر خام برگزار نشده است.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: قیمت انواع شیر پاستوریزه، انواع ماست، گوشت، مرغ و تخم‌مرغ و انواع روغن توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می‌شود که این سازمان نیز تغییر قیمتی اعلام نکرده است.
وی تصریح کرد: سازمان حمایت در صورت ایجاد هرگونه تغییر قیمت این کالاها و تصویب آن در ستاد تنظیم بازار، آن را به‌طور رسمی و برای اجرا به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اعلام می‌کنند.
قربانی گفت: مردم هرچیزی را که در فضای مجازی می‌بینند باور نکنند زیرا احتمال کذب بودن آن وجود دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :