19 دی: دادستان دیوان محاسبات کل کشور گفت: ۱۵ هزار میلیارد تومان ترک فعل در تحقق درآمد معادن دولت قبل وصول شد.
علی کامیار عصر چهارشنبه در حاشیه آیین معارفه مدیرکل دیوان محاسبات لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به اقدامات جدید دولت در اصلاح و عادلانه کردن توزیع یارانه‌ها، تمامی دستگاه‌ها موظف به همکاری برای تحقق این مهم هستند.
وی گفت: توزیع عادلانه یارانه ها هدف دولت از این اقدام است و دیوان محاسبات می‌کوشد سهم خود را در این باره ایفا کند تا اقدام دولت به نتیجه مطلوب منتج شود.
وی ادامه داد: دیوان محاسبات به دنبال پیشگیری از وقوع تخلف بوده و از سویی در مبارزه با تخلفات جدی است، با اقدام متخلفان، همگان متضرر می‌شوند بنابراین جدیت در مقابله با این افراد اولویت دیوان محاسبات است.
کامیار بیان کرد: رسیدگی به هنگام در زمان کوتاه به پرونده‌های مهم و جدیت در رسیدگی به مسائل معیشتی از برنامه‌های کاری دیوان محاسبات است و سال گذشته علاوه بر انفصال از خدمات دولتی ۲۰ نفر، کسر حقوق یا مجازات‌های دیگر نسبت به سال قبل از آن بسیار جدی در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: همچنین از جمله این موارد ترک فعل دولت پیشین درباره قصور ۱۵ هزار میلیارد تومانی بود که باید برای معادن قرار می‌گرفت و با پیگیری‌های انجام گرفته وصول شد.
کامیار ادامه داد: با توجه به فعالیت دو چندان دیوان محاسبات در سال گذشته عدد وصولی برای بازگشت به خزانه در این خصوص دو برابر شده بود.
وی اضافه کرد: معمولا استان‌ها سهم تخلفات کمتری دارند، بنابراین تمرکز دیوان بر مسائل مرکز و شرکت‌ها و دستگاه‌های بزرگ است و لرستان مقام خوبی در حوزه پیشگیری از وقوع تخلفات دارد، از سویی به دنبال این هستیم بودجه‌ها برای هر استان هزینه شود.
مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور طی حکمی مظفر جمالی‌نژاد را به‌ سمت مدیرکل دیوان محاسبات لرستان منصوب کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :