19 دی: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: احتمال می‌رود مرگ کودک ۵ ساله در بهمن ماه سال گذشته، ناشی از خطاهای پزشکی باشد که ارزیابی‌ها از تمامی عوامل دخیل در این ماجرا انجام و پرونده به بخش تخلفات اداری دانشگاه ارسال شده که قطعاً با عوامل این مرگ برخورد می‌شود.
محمدرضا غلامرضاپور در جمع خبرنگاران بیان کرد: رضا، کودکی ۵ ساله اهل روستای ناصح آباد منطقه نوق رفسنجان بود که در یکی از روزهای نیمه اول بهمن ماه ساعت ۴ صبح با داشتن تنگی نفس به اورژانس بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان اعزام شد.
وی ادامه داد: این کودک تا هفت صبح به وسیله دارو درمانی تحت نظر پزشکان و کادر درمان بود که با بهبودی حال وی، متخصص کودکان حال عمومی او را تأیید و او را ترخیص می کند.
غلامرضاپور تصریح کرد: عصر همان روز اثر دارو کم می شود و مجدداً بیماری و تنگی نفس به سراغ این کودک می آید که والدین، رضا را به درمانگاه روستای جهان آباد از توابع منطقه نوق رفسنجان می برند که عوامل درمانگاه کودک را به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان اعزام می کنند.
وی خاطرنشان کرد: علائم بالینی این کودک شدید بود و تنگی نفس وی هر لحظه شدیدتر می شد که در بیمارستان هم متأسفانه احیای کودک با موفقیت انجام نشد و کودک ۵ ساله فوت کرد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه همه مرگ ها بررسی می شوند گفت: در این ماجرا پرستار، پزشک متخصص اطفال، پزشک متخصص اورژانس، پزشک درمانگاه روستای جهان آباد نوق، نیروی فوریت های پزشکی و دیگر عوامل، ارزیابی و نتایج مکتوب شدند.
دکتر غلامرضا پور خاطرنشان کرد: پرونده این مرگ به بخش تخلفات اداری دانشگاه می فرستیم تا دقیق بررسی و با عوامل این مرگ برخورد صورت خواهد گرفت و جریمه ها هم اعمال خواهد شد.
وی افزود: هر ساله ۴۵۰ هزار مورد خطای پزشکی در دنیا رخ می دهد البته همه این خطاها منجر به مرگ نیستند و با عوامل این خطاها برخورد می شود.

  • نویسنده :
  • منبع :