19 دی: مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق رفاه اجتماعی از اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی خبر داد و گفت: در این طرح همه افراد ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند در سه نرخ مختلف با سازمان تامین اجتماعی قرارداد ببندند و خود را بیمه کنند.
«اسکندر کاکایی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا حق بیمه در هر سه نرخ را برای دریافت خدمات درمانی ۷۵ هزار تومان عنوان کرد و اظهار داشت: در نرخ ۱۲ درصدی که شامل بازنشستگی هم می‌شود میزان حق بیمه ۵۲۰ هزار تومان است و دریافت خدمات درمانی هم اختیاری است که مبلغ آن باید پرداخت شود.
وی با اشاره به اینکه در نرخ ۱۴ درصدی میزان حق بیمه ۶۰۵ هزار تومان است و اگر بیمه شده قبل از سن بازنشستگی فوت کند مستمری به بازماندگان تعلق می‌گرد، افزود: کامل‌ترین نوع بیمه نرخ ۱۸ درصدی است که علاوه بر بازنشستگی و دریافت خدمات فوت قبل از بازنشستگی شامل ازکارافتادگی هم می‌شود و مبلغ حق بیمه در این نرخ ۷۷۸ هزار تومان تعیین شده است.
زنان خانه دار، دختران بالای ۱۸ سال سن و دانشجویان می‌توانند خود را بیمه کنند
کاکایی بیمه زنان خانه دار را یکی از اقدامات مهم تامین اجتماعی برشمرد و گفت: از آنجاییکه خانه داری شغل محسوب نمی‌شود اما این قشر می‌توانند با عقد قرارداد با تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه مصوب از مزایای این طرح استفاده کنند و این در حالی است که اگر همسر آنان هم فوت کند می‌توانند از مستمری همسر و خودشان هم استفاده کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دختران بالای ۱۸ سال هم می‌توانند خود را بیمه کنند و این بیمه مستمری پدر و مادر آنها را قطع نخواهد کرد، افزود: دانشجویان هم می‌توانند در این طرح خود را بیمه کنند و در آینده از سوابق مفید تامین اجتماعی در شغل خود استفاده کنند و این در حالی است که مشاغل آزاد و صنوف مختلف هم می‌توانند در این طرح خود را بیمه کنند.
این مقام مسئول از ارائه ۳۰ خدمت سازمان تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی به جامعه هدف خود خبر داد و گفت: با الکترونیکی شدن این خدمات ۷۰ میلیون مراجعه حضوری به تامین اجتماعی کاهش یافت و به دنبال الکترونیکی کردن ۴۰ خدمت در تامین اجتماعی هستیم تا بیمه شدگان با مراجعه به سایت es.tamin.ir خدمات خود را دریافت کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :