19 دی: نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه، کار روانشناسانه و جامعه شناسانه در اجرای طرح حذف ارز ترجیحی مغفول ماند.

قاسم ساعدی در گفت‌وگو با ایسکانیوز؛ گفت‌وگوی مسئولان اجرایی با مردم درباره مسائل کشور یک ضرورت است، اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی را برای اقتصاد کشور لازم می‌دانیم؛ چون رانت‌های زیادی پیرامون آن شکل می‌گیرد و کمر اقتصاد کشور را خرده کرده است. اما معتقدم این مهم باید در شیوه اجرا دقیق‌تر و با حساسیت بیشتری پیش می‌رفت.

وی افزود: تیم اقتصادی دولت باید معتدلانه و با شیب ملایم به سمت حذف ارز ترجیحی حرکت می‌کرد و ابتدا بسترهای لازم در جامعه ایجاد می‌شد تا ذهن مردم آماده پذیرش این تغییر باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه کار روانشاسانه و جامعه شناسانه در اجرای طرح حذف ارز ترجیحی مغفول ماند و اینگونه عمل کردن شوکی را به جامه وارد کرد و آستانه تحمل مردم را پایین آورد.

ساعدی با بیان اینکه هرگونه تغییر و تحول بدون اقنای عمومی کشور را دچار مشکل می‌کند، اظهار کرد: در صورتی که تیم اطلاع رسانی دولت بسترهای روحی و روانی جامعه را آماده می‌کرد و گفت‌وگوهای دقیق و رسا صورت می‌گرفت کار آرامتر پیش می‌رفت و برای کشور بار امنیتی نداشت.

نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت به سمت اصلاح سیستم اقتصادی و رفع مشکلات و نیازمندی‌های معیشتی مردم را مطلوب می‌دانیم و مجلس و نمایندگان در این مسیر در کنار دولت هستند، به شرطی که مسئولان اجرایی چهارچوب مسائل اجتماعی و فرهنگی را در اجرای طرح‌ها رعایت کنند. نگاه صرفاً اقتصادی مسائل را ناقص می‌گذارد و معتقدم برای هر مسئله اقتصادی حتماً باید به زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی آن توجه و مقدمات ایجاد تغییر را مهیا کرد. متأسفانه تیم اقتصادی دولت بدون اقناع عمومی وارد مسئله شدند که این مطلوب نیست. 


  • نویسنده :
  • منبع :