19 دی: استاندار تهران با بیان اینکه قیمت کنونی گوشت قرمز غیرقابل توجیه و برای مردم آزار دهنده است، گفت:‌ با نانوایان کم کار برخورد می‌شود.
محسن منصوری شنبه شب در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران با بیان اینکه برخی قیمت های ۱۲۰ هزار تومانی گوشت را اعلام کردند و با رد این موضوع افزود: قیمت گوشت بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است و دلیلی وجود ندارد که قیمت گوشت در این محدوده باشد و نباید گرانی در این زمینه مردم را آزار دهد.
وی با اشاره به مذاکرات و پیگیری های مستمر در این حوزه اشاره کرد و گفت: برخی مسایل و موارد و توزیع اقلام در ستاد کشوری باید پیگیری شود که این مسئله به شکل مستمر در حال انجام است.
منصوری با بیان اینکه بازار مرغ تقریبا اشباع شده، گفت: در روز اول دو هزار تن مرغ در بازار تهران عرضه و مسئله مرغ فراوانی داشته و بازار فراوانی دارد.
وی ادامه داد: برخلاف برخی گزارش ها درباره رفع مشکل روغن، این مشکل وجود دارد و با کمبود روغن رو به رو بودیم و حتی در برخی فروشگاه های زنجیره ای روغن موجود نبوده است.
استاندار تهران با رد برخی اظهارات مدیران حاضر در جلسه درباره وجود روغن ادامه داد: باید مشکل روغن رفع و بازار اشباع از روغن شود و این مسئله ای نیست که نشدنی باشد.
وی گفت: اقتصاد تهران اقتصاد کشور و امنیت تهران امنیت کشور است و باید گرانی های اینچنینی مدیریت و مسایل در استان رفع شود و در استان و موارد ملی در ستاد ملی رسیدگی شود.
به گفته استاندار تهران، مردم در حال صبوری هستند و با دولت همگام شده و دولت نیز خود را در این مسیر قرار داده تا نفع اجرای این طرح به مردم برسد. 
وی بر اهمیت اصلاح نگرانی های مردم تاکید کرد و گفت:  موفق به توجیه افکار عمومی در این زمینه نشدیم و تاخیر در اجرای این طرح بیش از هزار میلیارد تومان به کشور آسیب می زند.
منصوری خاطرنشان کرد: اکنون هفت دهک ضعیف تر کمک‌ بیشتری دریافت کرده و قدرت خرید آنها بیشتر شده اما افکار عمومی چنین نگاهی به موضوع ندارد.
وی با اشاره به کم کاری و تعطیلی برخی نانوایان نیز گفت: از فردا (یکشنبه) تیم های نظارتی در سطح شهر اعزام و با نانوایان کم کار و تعطیل برخورد جدی خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :