19 دی: متقاضیان تشرف به حج تمتع سال جاری که در مرحله اول فراخوان شده اند فقط روز جاری می توانند برای ثبت نام در کاروان های حج به سامانه مربوطه مراجعه کنند.
بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، مشمولان واجد شرایط حج تمتع ۱۴۰۱ که در سال ۹۹ نام نویسی کرده و ضوابط تعیین شده را دارا بوده‌اند و در مرحله اول فراخوان شده‌اند فقط تا پایان امروز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ فرصت دارند تا در سامانه رزرو، نام نویسی کنند.
از روز ۱۸ اردیبهشت که ثبت‌نام آغاز شده است تاکنون حدود ۹۲ درصد ظرفیت کاروان‌ها تکمیل شده است و متقاضیان با ورود به سامانه رزرو با آدرس tamatoreserve.haj.ir در کاروان‌های حج تمتع امسال ثبت نام کرده‌اند.
واجدین شرایط شامل ثبت‌نامی‌های کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ که متولد ۱۳۳۶/۰۴/۱۰ و بعد از آن هستند و تاریخ اولیه ثبت نامی آن‌ها قبل از ۲۲ خرداد ماه ۸۶ باشد و تاکنون به سامانه مذکور مراجعه نکرده اند، فقط تا پایان وقت امروز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت نام نویسی دارند.
سپری شدن این مدت برای تکمیل ظرفیت کاروان‌ها به تناسب سهم هر استان از سایر اولویت‌ها و واجدین شرایط دعوت به عمل خواهد آمد و ثبت نام تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها ادامه دارد و متقاضیان جدید در محدوده استان خود می‌توانند نسبت به انتخاب کاروان، (صرفاً) در ظرفیت‌های خالی آن استان اقدام کنند. بدیهی است با تکمیل ظرفیت ثبت نام متوقف می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :