19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم رگبار پراکنده باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها تا پایان هفته خبر داد و اعلام کرد: امروز در جنوب‌شرق وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.
"کبری رفیعی"، در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز (دوشنبه) برای نیمه شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، شمال زنجان، قزوین، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: از فردا تا روز جمعه در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، بخش‌هایی از سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش باد شدید خواهیم داشت.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و با توجه به اینکه توده گردوخاک از کشور عراق و سوریه به کشور منتقل شده، برای امروز و فردا در مناطقی از نیمه‌غربی و مرکز کشور، آسمانی غبارآلود را شاهد خواهیم بود.
رفیعی اضافه کرد: امروز و فردا در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، زنجان، همدان، مرکزی، تهران، قزوین، البرز، اصفهان، اردبیل و قم، وزش باد شدید تا بسیار شدید پیش‌بینی شده است که سبب خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق خواهد شد.
وی ادامه داد: در نیمه شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل از اواخر وقت فردا (سه‌شنبه) تا روز پنجشنبه هفته جاری، وزش باد و خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.
کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: خلیج‌فارس و تنگه هرمز از امروز تا روز پنجشنبه این هفته مواج و متلاطم است که با توجه به افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی تا ۲.۵ متر و در مناطق فراساحل تا ۳ متر فعالان دریایی باید نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.
رفیعی ادامه داد: دریای خزر نیز طی امروز و فردا مواج و متلاطم خواهد بود.
وی گفت: تهران امروز در برخی از ساعت‌ها غبارآلود و در بعدازظهر نیمه‌ابری خواهد بود که وزش باد در پایتخت در برخی مواقع شدید است. حداکثر دمای تهران امروز به ۳۲ درجه بالای صفر و حداقل دما ۲۰ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :