19 دی: مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد شهادت محمد محمدی راد شهید امر به معروف احراز شد.
به گزارش ستاد امر به معروف و نهی از منکر، جعفر صادق‌منش گفت: کمیته کشوری احراز شهادت و جانبازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر شهادت بسیجی مرحوم محمد محمدی رای داد.
وی افزود: دو سال پیش در یکی از محله های تهران عده‌ای از اراذل و اوباش به بهانه پارک خودرو شروع به فحاشی و عربده‌کشی نسبت به یک خانم می‌کنند و محمدی نیز برای اینکه فضا را آرام کند و این افراد فحاشی و درگیری را تمام کنند، به آنها تذکر می‌دهد که از دادن فحش ناموسی خودداری و محل را ترک کنند، اما اراذل و اوباش با وی درگیر شده و یکی از آنها یا چاقو به پهلو و قلب محمدی ضربه وارد می‌کند و وی زخمی می‌شود. محمدی به بیمارستان منتقل می‌شود، اما به دلیل شدت جراحات و خون‌ریزی، این بسیجی به شهادت می‌رسد. دو نفر از این اوباش در محل توسط مردم و نیروی انتظامی دستگیر می‌شوند.
دبیر کمیته کشوری احراز شهادت و جانبازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادامه داد: این ستاد بر اساس وظیفه مقرر در ماده ۱۵ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر موضوع را در همان اوایل در کمیته مطرح کرد ولی به دلیل نقص مدارک پرونده، تصمیم گیری به زمان پس از تکمیل پرونده موکول می شود. با تکمیل مدارک، موضوع در جلسه یکشنبه ۲۵ اردیبهشت کمیته یاد شده متشکل از نمایندگان قوه قضائیه، بنیاد شهید، سپاه، نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطرح و حاضران به اتفاق آرا شهادت بسیجی شهید محمد محمدی را احراز کردند.
قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف افزود: این ستاد حمایت همه جانبه از آمران به معروف و ناهیان از منکر  را از وظایف قانونی خود می داند و تاکنون ده ها حمایت قضایی و حقوقی از ادا کنندگان دو فریضه الهی در سراسر کشور به عمل آورده است.
شهید محمدی ۳۹ سال داشت و از وی ۲ فرزند ۱۲ و هشت ساله به یادگار مانده است. خانواده‌ این شهید اعضای بدن وی را به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا کردند. وی در مهر سال 99 به دست اراذل و اوباش به شهادت رسید. 
بر اساس ماده ۱۵ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نهم اردیبهشت ۹۴ هر گاه به فردی که در مقام اجرای امر به معروف و نهی از منکر موضوع این قانون اقدام می کند، آسیب جسمی یا جانی وارد شود؛ حسب مورد آسیب جسمی و جانی مزبور منطبق با قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب دوم دیماه ۱۳۹۱ مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیین نامه اجرایی آن، احراز و تعیین می شود.
در تبصره این ماده آمده است: احراز شهادت یا جانبازی با پیشنهاد کمیته کشوری متشکل از نمایندگان قوه قضاییه، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد امر به معروف با تشخیص دادگاه صلاحیتدار صورت می گیرد.

  • نویسنده :
  • منبع :