19 دی: رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: همه دستگاه‌های متولی به دنبال کاهش هزینه‌ها و قیمت بلیت پروازهای عتبات عالیات هستند اما بالا بودن تعرفه‌های فرودگاه نجف دلیل گرانی بلیت این پروازهاست.
محمد محمدی بخش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در خواست همه مسئولان دستگاه‌های متولی، کاهش هزینه‌ پروازهای نجف و عتبات عالیات است اما کاهش پیدا نکردن قیمت ارتباطی به ایرلاین‌ها، سازمان حج و زیارت یا سازمان هواپیمایی ندارد.
وی افزود: علت افزایش قیمت بلیت هواپیما این است که هزینه‌های عوارضی در فرودگاه نجف بالاست. این عدد به ازای هر مسافر ۲.۵ میلیون تومان است درحالی که فرودگاه دمشق با وجود فاصله بسیار بیشتر نسبت به نجف، تعرفه‌های پایین‌تری دارد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: مسئولان دستگاه‌های مختلف از سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی و... درخواست خود را مصرانه برای کاهش تعرفه‌ها و هزینه‌های غیرمتعارف فرودگاه نجف به مسئولان عراقی از جمله نخست وزیر و رییس جمهور این کشور اعلام کردند اما تا کنون نتوانستیم این کار را انجام دهیم البته مسئولان عراقی موافقت خود را برای این کار اعلام کردند اما فرودگاه عراق با توجهبه اینکه در اختیار بخش خصوصی است، زیر بار کاهش این هزینه نرفته است.
محمدی بخش با بیان اینکه فرودگاه های خصوصی برای توسعه فرودگاهی تعرفه‌هایی را تحت عنوان عوارض از مسافران دریافت می‌کنند، گفت: تعرفه‌های فرودگاه نجف غیرمتعارف و بالاست و بر این اساس رایزنی های خودمان را انجام می دهیم اما حتی اگر این مسئله به نتیجه نرسد، نرخی را برای پروازهای نجف به ویژه در ایام اربعین مشخص خواهیم کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :