19 دی: یک تارنمای قطری با اشاره به کناره‌گیری چین از جام ملت‌های آسیا نوشت: زیرساخت کشورهای حاشیه خلیخ فارس موجب شده تا آنها مدعی اول برگزاری این تورنمنت باشند.
هفته گذشته مسئولان ورزش چین اعلام کردند که این کشور به خاطر قوانین سخت کرونایی امکان برگزاری جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ را ندارد. چین پیش از این هم بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو را نیز به تعویق انداخته بود. این کشور قرار بود در مردادماه میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۲ جهان باشد که از آن تورنمنت نیز انصراف داد.
جام ملت‌های آسیا قرار بود خردادماه ۱۴۰۲ در ۱۰ شهر چین برگزار شود.
میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ اکنون به یکی از مهمترین دغدغه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) تبدیل شده است. قرار بود این بازی‌ها بعد از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برگزار شود اما انصراف چین از میزبانی این تورنمنت در نهایت AFC را دچار سردرگمی کرده است.
سایت الرایه قطر در مطلبی با اشاره به میزبان‌های احتمالی این تورنمنت بزرگ در قاره کهن نوشت: کناره گیری چین از میزبانی جام ملت‌های آسیا احتمال برگزاری این رقابت‌ها را در حاشیه خلیج فارس افزایش داده است زیرا برخی از کشورهای منطقه امکانات و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این مسابقات را دارند.
در گزارش الرایه به کشور قطر اشاره شده که احتمال دارد بعد از مسابقات جام جهانی میزبانی مسابقات جام ملت‌های آسیا را نیز بر عهده گیرد. همچنین از امارات به عنوان یکی دیگر از گزینه‌ها یاد شده که می‌تواند بعد از چهار سال بار دیگر میزبان جام ملت‌ها باشد. امارات سال ۲۰۱۹ میزبان جام ملت‌های آسیا بود.

  • نویسنده :
  • منبع :