19 دی: بر اساس اسناد و مدارک مالی و خزانه‌داری فدراسیون فوتبال، کریم باقری به عنوان دستیار دراگان اسکوچیچ، برای هر بازی تیم ملی دستمزد ۱۵۵ میلیون تومانی بعنوان حقوق و مزایا دریافت کرده است.
کریم باقری قبل از اعزام تیم ملی فوتبال ایران به مسابقات انتخابی جام جهانی در بحرین، با درخواست دراگان اسکوچیچ و تایید شهاب‌الدین عزیزی خادم به عضویت کادرفنی تیم ملی در آمد. او در یک سال گذشته، در هنگام‌ برگزاری اردوها از تمرینات پرسپولیس جدا و به تیم ملی ایران ملحق می‌شد و نقش او را چیزی ما بین سرپرست و مربیگری در تیم ملی می‌دانستند که قرار است نظم و انضباط در هنگام اردوها را به خاطر شخصیت کاریزماتیک خود حفظ کند.
با این حال، بعد از انتشار اعداد و ارقام دریافتی رفقای رییس و اعضای فدراسیون فوتبال و تیم ملی در دوران ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم، شائبه دریافت دستمزد ۱۰۰ میلیون تومانی برای هر مسابقه از سوی کریم باقری مطرح شد که برای برخی غیر قابل پذیرش بود.
بر اساس بخشی از اسناد و مدارک مالی دوره‌ی ریاست عزیزی خادم که نزد ایسنا محفوظ است، قراردادهای هنگفت و سرسام‌آوری با کادر اجرایی و فنی تیم ملی منعقد شده که بررسی آنها نشان می‌دهد نه تنها حقوق‌های غیرقابل باوری در این دوره پرداخت شده، بلکه پاداش‌هایی هم مازاد بر دستمزدهای پرداختی، به این نفرات تعلق یافته است.
کریم باقری با قرارداد صد میلیون تومان به ازای هر بازی، مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان برای ۹ مسابقه دریافت کرده و مازاد بر این، مبلغ ۹۱۵ میلیون تومان به اضافه ۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هم پول تو جیبی یورویی از این فدراسیبون گرفته تا جمع حقوق و مزایای کریم باقری ظرف یک سال همکاری با فدراسیون فوتبال بالغ بر یک میلیارد و ۸۶۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شود.
هم‌چنین محمد خانبان، آنالیزور تیم ملی هم که به صورت پیمانکاری با این تیم کار می‌کرد، برای هر بازی مبلغ ۷۰ میلیون تومان دریافت کرده که جمعا بالغ بر ۸۴۰ میلیون تومان شده است. خانبان با دریافت ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان پاداش و ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پول تو جیبی یورویی، حدود 875 میلیون تومان دریافت کرده است.
البته ایرادهایی هم به مبلغ دریافتی از سوی کریم باقری و مهرداد خانبان، دستیار مربی و انالیزور تیم ملی به جهت حضور همزمان در تیم پرسپولیس و دریافت حقوق و مزایای این تیم وارد است چرا که بر این اساس پاداش‌های دریافتی از سوی این دو نفر غیر عادی و نامتعارف و بی‌سابقه به نسبت ادوار گذشته است.
در کنار این نفرات، محمودرضا رضایی، مدیر رسانه‌ای سابق تیم ملی نیز علاوه بر حقوق ماهانه ۳۵ میلیون تومان و پاداش ۱۸۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی و پول توجیبی ۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی، جمعا ۶۰۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از این فدراسیون دریافتی داشته است.
علی اصغر قربانعلی پور، مربی بدنساز تیم ملی ایران که از اواسط مراحل انتخابی به تیم ملی ملحق شد، با حقوق و مزایای ماهانه ۸۰ میلیون تومان و پاداش ۶۰۹ میلیون تومانی، جمعا برای ۶ ماه، یک میلیارد و ۱۱۵ میلیون تومان دریافتی داشته است.
به گزارش ایسنا، بررسی گزارش‌ها و قراردادهای مالی موجود حاکی از پرداخت پاداش‌های بی‌حساب و کتاب در فدراسیون فوتبال دارد. با استناد به سقف حقوق و مزایای نهادهای عمومی غیردولتی در سال ۱۴۰۰ که مبلغ ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای رده‌های بالای مدیریتی تعیین شده و دریافت‌ کمک‌های دولتی که ۸۰ درصد از درآمدهای این فدراسیون را شامل شده است، حقوق و مزایای دریافتی پرسنل فدراسیون فوتبال فاقد توجیهات قانونی و خلاف بوده است.

  • نویسنده :
  • منبع :