19 دی: فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی از کشف بیش از۲۷۰۰ تن انواع کالای اساسی و معیشت محور احتکارشده و دستگیری ۲۴۶ متهم طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور خبر داد.
سردار غلامرضا رضائیان در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ با مشاهده اینکه تعدادی از سوداگران اقتصادی برای دستیابی به سودهای کلان و نامشروع اقدام به احتکار و خودداری از عرضه اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم کرده بودند، تشدید اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور در دستورکار ماموران پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.
وی با اشاره به پایش‌های اسنادی و میدانی از روند فعالیت‌های اقتصادی و نظام عرضه و تقاضا کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور افزود: عزم و اراده پلیس امنیت اقتصادی برای برخورد و مقابله با متخلفان و سوداگران اقتصادی بیشتر از هر زمانی بوده و کارآگاهان این پلیس با تشکیل گروه‌های مشترک به‌صورت مستمر و روزانه از مراکز و انبارهای نگهداری و توزیع اقلام و کالاهای بازدید و بازرسی می‌کنند.
فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی، با خدمت مضاعف و تلاش‌های شبانه‌روزی و اقدامات تخصصی پلیسی، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی و در بازدید و بازرسی از آن ها بیش از  ۲۷۰۰ تن انواع کالا اساسی از قبیل برنج، گندم و آرد، ماکارونی، روغن خوراکی، گوشت قرمز و مرغ، نهاده های دامی و کشاورزی، حدود ۴۴ هزار لیتر انواع مواد شوینده، روغن موتور و ضد یخ و... و. را به همراه بیش از ۱۴ هزار عدد انواع دارو و ۶۹ هزار و ۵۰۰ قطعه انواع ابزار آلات کشف کردند.
بر اساس اعلام سایت پلیس، رضائیان با اشاره به اینکه کارشناسان در برآوردهای اولیه ارزش اقلام و کالاهای مکشوفه را ۱۵۸۶ ریال برآورد داشتند اضافه کرد: در این خصوص ۲۴۶ متهم دستگیر، ۱۰۱ دستگاه خودرو توقیف و ۴۶ باب اماکن مرتبط با این امر پلمب شد. متهمان دستگیر شده نیز پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی متهمان تحویل مراجع قضائی و خوردوها روانه پارکینگ شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :