19 دی: سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل خواستار تغییر حکم اعدام احمدرضا جلالی، شهروند دو تابعیتی سوئدی-ایرانی شد که قرار است به زودی حکم او اجرا شود.
خبرگزاری رویترز نوشت: سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل امروز سه‌شنبه از ایران خواست اعدام قریب‌الوقوع احمدرضا جلالی، شهروند دو تابعیتی سوئدی-ایرانی را متوقف کرده و حکم اعدام او را تغییر دهد.
پیش‌تر ایسنا با استناد به گفته‌های یک منبع آگاه گزارش داده بود که حکم اعدام احمدرضا جلالی در دستور اقدام قرار گرفته و این حکم حداکثر تا آخر اردیبهشت ماه جاری اجرا خواهد شد.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در کنفرانس خبری این هفته‌اش در پاسخ به سوالی در مورد اجرای حکم احمدرضا جلالی تصریح کرد: آقای جلالی سه سال قبل دستگیر شده است، حکم امنیتی دارد، جاسوسی کرده است، همکاری نزدیک با موساد داشته است و از طریق یکی از کشورهای اروپایی ضد امنیت جمهوری اسلامی ایران کار کرده و باعث خسارت جانی علیه دانشمندان ما شده است.
خطیب‌زاده اظهار کرد: موضوع ایشان کاملا روشن است و این‌که برخی گروکشی‌ها انجام می‌شود نه قابل قبول است و نه پذیرفتنی است.
او همچنین گفت: حکم جلالی قطعی است و قوه قضاییه آن را اعلام کرده است. درخواست داشته‌اند اجرای حکم در زمان دیگری انجام شود که در حال بررسی در قوه قضاییه این موضوع را پیگیری می‌کنند.
علاوه بر این، ذبیح‌الله خداییان، سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری ۲۰ اردیبهشت درباره اجرای حکم احمدرضا جلالی تا پایان اردیبهشت گفت: آقای احمدرضا جلالی فرزند محمد از اتباع ایران و تابعیت ایران دارد و ایرانی است و در ۱۳۹۶ به اتهام جاسوسی و ارتباط با موساد و اقدام علیه امنیت کشور و افشای اطلاعات طرح های سری و فوق سری و حتی اطلاعات مربوط به  دانشمندان هسته ای تحت تعقیب قرار گرفت و بازداشت شد و بعد از بازداشت ایشان، کشور سوئد به او تابعیت و امتیازی به او داد. این شخص به لحاظ اتهامات متعدد به اعدام‌محکوم شده و حکم قطعی است و در دستور کار مقامات قضایی است و نسبت به اجرای حکم اقدام خواهند کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :