19 دی: رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان با ارسال پیامک جعلی اعتراض به یارانه معیشتی خبر داد.
سرهنگ علی محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سودجویی افراد فرصت طلب از نگرانی برخی از شهروندان در مورد نحوه دریافت یارانه‌های معیشتی، گفت: این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری با ارسال پیامکی حاوی جعلی لینک‌های ثبت‌نام یا معرفی اپلیکیشن‌های مختلف درباره یارانه معیشتی اقدام به کلاهبرداری از جاماندگان یا معترضان یارانه معیشتی کنند.
وی با بیان اینکه  با توجه به عدم واریز یارانه برای برخی از دهک‌های اعلامی این احتمال وجود دارد تا در روزهای آینده شاهد استفاده جملاتی همچون ثبت‌نام یارانه، ویرایش اطلاعات یارانه‌بگیران، جاماندگان یارانه معیشتی و... توسط افراد سودجو و کلاهبردار باشیم، گفت: بهترین راه مقابله با این افراد افزایش آگاهی است. در همین راستا لازم است تا شهروندان از نصب اپلیکیشن های معرفی شده در پیامک‌های جعلی یارانه نقدی خودداری کنند، چرا که ممکن است حاوی بدافزار باشد.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید بر روی لینک‌های مندرج در پیامک‌های دریافتی از منابع ناشناس کلیک کرد، گفت:‌ برای پیگیری یارانه قطع شده از طریق سامانه‌هایی که در رسانه ملی معرفی می‌شود اقدام شود. در حال حاضر سامانه رسمی برای اعتراض وبسایت hemayat.mcls.gov.ir است.
رجبی اضافه کرد: لازم است شهروندان از بیان اطلاعات شخصی خود را به افراد ناشناس نیز پرهیز کنند، چرا که ممکن است این افراد اقدام به سواستفاده از این اطلاعات کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :