19 دی: معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گزارش‌های وزیران صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی از میزان ذخایر کالاهای اساسی گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی در زمینه ذخایر کالاهای اساسی وجود ندارد و محدودیتی متوجه فراوانی کالاهای اساسی نیست.
جلسه ستاد تنظیم بازار امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و گزارشی از آخرین وضعیت بازار و ذخایر کالاهای اساسی ارائه شد.
محمد مخبر در این جلسه با اشاره به گزارش های وزیران صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی از میان ذخایر کالاهای اساسی گفت: خوشبختانه هیچ مشکلی در زمینه ذخایر کالاهای اساسی وجود ندارد و محدودیتی متوجه فراوانی کالاهای اساسی نیست.
معاون اول رئیس جمهور افزود: با تلاش های جدی دولت، دغدغه ای برای تأمین نیازهای مردم کشور وجود ندارد و با وجود اینکه امروز شاهد کمبود کالاهای اساسی و گرانی در برخی کشورها هستیم، مردم ایران دغدغه ای در خصوص فراوانی کالا ندارند.
وزیران صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی نیز در این جلسه از حل مشکلات تأمین و توزیع اقلام مورد نیاز مردم نظیر روغن، مرغ و تخم مرغ خبر دادند و گزارشی از برنامه ریزی و پیش بینی های لازم برای جوجه ریزی و تأمین مرغ و تخم مرغ در ماه های آتی ارائه کردند.
وزیر کشور نیز گزارشی از بررسی مشکلات برخی نانوایی ها و مذاکره با اتحادیه نانوایان ارائه کرد و از اتخاذ راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات نانوایان  و مرتفع شدن تشکیل صف در نانوایی ها خبر داد.
در این جلسه که رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیرانف صنعت و تجارت، جهاد کشاورزی، دادگستری، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور اقتصادی و دارایی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان بازرسی کل کشور، استاندار تهران و دادستان تهران نیز حضور داشتند گزارشی از اجرای مصوبات جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار ارائه و تدابیر لازم برای تثبیت وضعیت بازار، تشدید نظارت و مقابله با گرانفروشی و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به هنگام به مردم اتخاذ شد.
رییس سازمان تعزیرات نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از روند رسیدگی به پرونده های گرانفروشی و احتکار در روزهای اخیر پرداخت و گفت: با تشدید نظارت و بازرسی ها، به دنبال رعایت ضوابط قیمت گذاری از سوی تولید کنندگان و پیشگیری از بروز تخلفاتی نظیر گرانفروشی و احتکار هستیم.

  • نویسنده :
  • منبع :