19 دی: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم اعلام وصول استیضاح برخی از وزرا خواستار رسیدگی رئیس مجلس شورای اسلامی به این موضوع شد.
علی بابایی کارنامی در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس بیان کرد: تذکر بنده به ماده 221 آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص استیضاح وزرا باز می‌گردد چرا استیضاح برخی از وزرا از جمله وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول نمی‌شود. سه ماه است که استیضاح وزیر صمت تحویل هیات رئیسه شده اما در هیات رئیسه معطل مانده است.
وی در ادامه اظهار کرد: ماده 221 آیین‌نامه بر این موضوع تاکید دارد که درخواست استیضاح زمانی که بیش از 10 امضاء داشته باشد باید بلافاصله در صحن مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده و مورد رسیدگی قرار گیرد. دلایل ناکارآمدی وزیر صنعت، معدن و تجارت مشخص است اما چرایی وضعیت موجود باید مشخص شود.
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس در بعد نظارتی حق دارد و در بحث گرانی خودرو و اوضاع و احوال اقتصادی نمی‌تواند از حقوق ملت کوتاه بیاید. هیات رئیسه توضیح دهد که چرا استیضاح وزیر صمت (سیدرضا فاطمی امین- وزیر صنعت، معدن و تجارت- )اعلام وصول نمی‌شود. بنده پیگیر حقوق کارگران در دولت هستم و از شما نیز می‌خواهم این موضوع را با جدیت دنبال کنید.

  • نویسنده :
  • منبع :