19 دی: مدیر گمرک شلمچه از ممنوعیت خروج هرگونه کالای اساسی همراه مسافران خارجی و داخلی از این مرز خبر داد.
غلامرضا نیک رفتار در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: خروج هرگونه کالای اساسی همراه مسافران خارجی و داخلی از مرز شلمچه به سمت کشور عراق ممنوع است و گمرک در این مرز از خروج این نوع کالاها ممانعت می‌کند.
وی افزود: دولت برای کالاهای اساسی ارز ترجیحی و یارانه اختصاص می‌دهد و با توجه به این مساله نباید کالای اساسی که دولت برای آن هزینه کرده است و برای نیاز داخل کشور است، از کشور خارج شود.
مدیر گمرک شلمچه گفت: به منظور جلوگیری از خروج کالاهای اساسی از جمله روغن، شکر، برنج و مرغ از مرز شلمچه، گمرک کار نظارت را به بهترین شکل انجام خواهد داد تا شاهد خروج کالاهای اساسی از مرز شلمچه به خارج از کشور نباشیم.
نیک رفتار عنوان کرد: تاکنون گزارشی از خروج این نوع کالاها در گذرگاه مرزی شلمچه نداشته‌ایم و افراد هنگام ورود به پایانه شلمچه و خروج از آن، توسط بخش‌های مختلف بازرسی و کنترل می‌شوند.
وی ادامه داد: در حال حاضر فقط گروه‌های هفتگانه از جمله بیماران اتباع خارجی، گروه دانشجویی، گروه خدمات فنی و مهندسی کشور عراق، تجار، بازرگانان و مقام‌های سیاسی مجاز به تردد از مرز شلمچه هستند.
مدیر گمرک شلمچه در خصوص روند صادرات کالا از این مرز عنوان کرد: مشکلی در ترانزیت و صادرات کالا به کشور عراق وجود ندارد و تجار می‌توانند بدون هیچ مشکلی نسبت به صادرات کالای خود اقدام کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :