19 دی: شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه) با ۱۱ هزار و ۴۷ ‌واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۹۴‌ هزار واحدی قرار گرفت.
معامله‌گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۳۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۱۲۵ هزار و ۲۷۷ میلیارد ریال معامله کردند.
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۱۱ هزار و ۴۷ ‌واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۹۴ هزار واحد ایستاد.
شاخص هم‌وزن با پنج هزار و ۱۸۶ واحد کاهش به ۴۴۲ هزار و ۶۲۳ واحد و شاخص قیمت با سه هزار و ۲۱۱ واحد افت به ۲۷۴ ‌هزار و ۷۴ واحد رسید.
شاخص بازار اول، ۹ هزار و ۹۹ واحد و شاخص بازار دوم ۱۹ ‌هزار و ۱۲۶ واحد کاهش را ثبت کردند.
امروز در ادامه معاملات بورس تهران، بیش از ۹ میلیارد و ۵۰۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۸۸۱ میلیارد ریال و در ۹۹۶ هزار و ۶۸۳ نوبت معامله شد.
علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد معئنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۲۷ واحد، معدنی و صنعتی گل کهر (کگل) با ۷۵۴ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۴۹۲ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۴۷۵ واحد و گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۳۲۵ واحد و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۸ واحد و سایپا (خساپا) با ۱۳۲ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.
در مقابل پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۵۲۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۲۱۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۸۵۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۸۲۲ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۷۹۹ واحد و پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۷۶۲ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.
بر پایه این گزارش، امروز نماد انتقال داده های آسیاتک (آسیاتک)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، پتروشیمی پارس (پارس) و ایران‌خودرو (خودرو) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۲۰۵ هزار برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۱۳۶ میلیارد ریال دادوستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۴۵ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۶۴۳ واحد رسید.
در این بازار سه میلیارد و ۷۱۰ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۲۵ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال داد و ستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۹۵ هزار و ۳۷۰ نوبت بود.
نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، داروسازی دانا (ددانا)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، گروه توسعه مالی مهر ایندگان (ومهان) و حمل و نقل گهر ترابر سیرجان (حگهر) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.
همچنین پلیمر آریاساسول (آریا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و صنعتی مینو (غصینو) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

  • نویسنده :
  • منبع :