19 دی: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی با بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن دیدار و گفتگو کرد و طرفین به تکرار ادعاهای ضد ایرانی خود پرداختند.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که لوید آستین در این دیدار بر تعهد قاطعانه این کشور به امنیت رژیم اسرائیل و حفظ برتری نظامی این رژیم تاکید کرد.
در این بیانیه در تداوم سیاست هراس آمریکا و رژیم صهیونیستی از پیشرفت برنامه هسته ای ایران و نیز برنامه دفاعی بازدارندگی آن بدون هیچ اشاره ای به زرداخانه های هسته ای آمریکا و رژیم صهیونیستی و خطر این رژیم در منطقه غرب آسیا آمده است: وزرای دفاع آمریکا و اسرائیل در مورد تعهد دولت آمریکا به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای و رسیدگی به اقدامات بی ثبات کننده ایران در سراسر منطقه گفتگو کردند.
در این بیانیه آمده است: آستین همچنین بر تمرکز پنتاگون بر همکاری نزدیک با متحدان و شرکا برای کمک به اوکراین در دفاع از خود در برابر تجاوزات بی دلیل و ناعادلانه روسیه تاکید کرد.
در این بیانیه همچنین ادعا شده است: هر دو طرف بر لزوم رسیدگی به افزایش حملات اخیر تروریستی در اسرائیل توافق کردند. وزیر دفاع آمریکا همچنین بر اهمیت تنش زدایی و حفاظت از غیرنظامیان در قدس و کرانه باختری تاکید کرد.
پنتاگون اعلام کرد: آستین بر حمایت دولت آمریکا از رویکرد دو کشوری که برای اسرائیلی ها و فلسطینی ها عزت و امنیت ایجاد می کند، تاکید کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :