19 دی: نمایده ویژه رییس جمهور ودبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در جلسه شورای اداری شوط از راه اندازی ۸ منطقه آزاد جدید در کشور خبرداد.

سعید محمد روز جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان شوط اظهار کرد: در حال حاضر ۷ منطقه آزاد فعال در کشور وجود دارد و هشت منطقه آزاد هم بزودی راه اندازی خواهد شد که تمام تلاش دبیر خانه مناطق آزاد در دولت جدید کمک به این مناطق و کاهش مشکلات مناطق آزاد کشور است.

وی دوگانگی مدیریت در مناطق آزاد را از عمده مشکلات موجود و آسیب دیدگی در این مناطق نام برد و افزود: تلاش داریم تا با اعمال ماده ۶۵ قانون اداره مناطق آزاد، مدیریت در مناطق آزاد زیر نظر مدیر عامل باشد.

سعید محمد، سرمایه گذاری، تولید، صادرات و کمک به اقتصاد کشور را از جمله ایجاد مناطق آزاد بیان کرد و گفت: برای ثبات بازار ارز در کشور باید از سرمایه گذاران در کشور و خصوصاً مناطق آزاد حمایت شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد همچنین از فعال کردن گروه‌های جهادی در مناطق آزاد کشور برای اجرا و حمایت از طرح‌های عمرانی خبر داد.

همزمان با سفر ریاست محترم جمهور به استان آذربایجان غربی، یک طرح آموزشی در شوط با حضور سعید محمد نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر عالی مناطق آزاد کشور افتتاح شد.

مدرسه شبانه روزی دخترانه در شوط با حضور سعید محمد نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر عالی مناطق آزاد کشور افتتاح شد برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

این مدرسه در ۴ هزار متر مربع در دو واحد آموزشی و خوابگاه با تعداد ۶ کلاس درس و ۱۲ واحد خوابگاهی به بهره برداری رسید.

  • نویسنده :
  • منبع :