19 دی: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: همه افراد مستحق جای مانده در هر گروه و دهکی که باشند، یارانه دریافت خواهند کرد.
حجت الله عبدالملکی روز شنبه در جریان سفر به استان اردبیل و در حاشیه جلسه شورای اداری این استان به خبرنگاران گفت: پرداخت یارانه به همه متقاضیانی که در فهرست دریافت قرار نگرفته و در سامانه اعلام شده اعتراض خود را ثبت کرده اند، در دستور کار دولت قرار گرفته است.
وی بیان کرد: برای دو گروه یارانه واریز نشده که دسته اول کسانی هستند که یارانه نمی‌گرفتند و این افراد می توانند برای دریافت یارانه در سامانه اعلام شده ثبت نام کنند و سایت سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت نام را شروع کرده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: گروه دوم کسانی هستند که در گذشته یارانه دریافت می‌کردند ولی در این دوره از پرداخت یارانه به عنوان دهک دهم شناسایی شدند و یارانه آنها واریز نشد و این افراد در صورت اعتراض و ثبت درخواست در سامانه‌های اعلام شده و تایید استحقاق، یارانه دریافت خواهند کرد.
وی پرداخت یارانه برای هر دو گروه را منوط به ثبت تقاضای بازنگری عنوان کرد و ادامه داد: تقاضای هموطنان در سامانه‌های مربوطه در حال بررسی است و این بررسی زمان‌‎بر و حدود یک ماه زمان می‌برد.
عبدالملکی تاکید کرد: بنا به دستور رئیس جمهور، یارانه یک ماه همه کسانی که اعتراض خود را ثبت کرده‌اند، به حساب این افراد واریز شده و پس از بررسی و تایید استحقاق، یارانه را دریافت خواهد کرد.
وی در ادامه از آغاز احداث یکهزار واحد مسکن کارگری در استان اردبیل پس از تخصیص زمین از سوی مسئولان استان خبر داد و گفت: پس از اختصاص زمین مورد نیاز، عملیات ساخت این واحدها بلافاصله آغاز خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از تصویب اختصاص ۲۰۰ بسته جهیزیه به مددجویان بهزیستی استان اردبیل به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال و نیز اختصاص ۱۷۰۰ سهمیه پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی این استان خبر داد.
وی اضافه کرد: در جریان سفر امروز مصوب شد که تسهیلات ویژه‌ای برای اشتغال آفرینی در قالب تسهیلات مشاغل خانگی، تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان اردبیل در نظر گرفته شود.
عبدالملکی همچنین اظهار کرد: در جلسه امروز احداث درمانگاه شماره ۲ تامین اجتماعی در شهرستان اردبیل و نیز احداث درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان گرمی و نیز تکمیل طرح‌های نیمه تمام زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب رسید.

  • نویسنده :
  • منبع :