19 دی: رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از سفری یک روزه به عمان که با هدف ارتقای روابط دیپلماتیک، اقتصادی و تجاری و دیدار با مقامات این کشور انجام شد، لحظاتی قبل مسقط را به مقصد تهران ترک کرد.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که امروز دوشنبه دوم خرداد به دعوت رسمی پادشاه عمان در صدر هیأتی بلندپایه و برای سفری یک روزه به این کشور سفر کرده بود، در کاخ العلم مورد استقبال رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان قرار گرفت.
رئیس جمهور ایران  در راستای تقویت دیپلماسی همسایگی دولت مردمی و گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران و عمان در کاخ العلم با «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان این کشور دیدار و گفت و کردند.
در این دیدار اعضای هیات‌های دو کشور هم با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند که چند سند همکاری هم به امضا رسید که پیشتر در راستای ایجاد زمینه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران و عمان، هیأتی ۵۰ نفره از تجار و فعالان اقتصادی ایران هفته گذشته به این کشور سفر کردند.
آیت‌الله‌ رئیسی سپس با ایرانیان مقیم و تجار و فعالان اقتصادی عمانی دیدار کرد. 
مهمترین دستاورد این سفر امضا ۱۲ سند همکاری در حوزه‌های سیاسی، حمل و نقل ، همکاری های دیپلماتیک، اقتصادی و گردشگری بود که توسط وزرای امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت، نفت، راه و شهرسازی و رئیس سازمان توسعه تجارت کشورمان و همتایان عمانی آنها به امضا رسیده است.
از اهداف این سفر ارتقای روابط در حوزه‌های تجارت، حمل و نقل، انرژی، گردشگری و به ویژه گردشگری سلامت تصمیم و اراده مشترک تهران - مسقط است.
این پنجمین سفر خارجی آیت‌الله رئیسی در طول دوره فعالیت دولت سیزدهم و نخستین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عمان در دوره سلطان جدید این کشور بود. رئیس جمهور پیش از این در راستای تقویت روابط ایران با کشورهای منطقه، به تاجیکستان، ترکمنستان، روسیه و قطر سفر کرده بود.
رئیس جمهور دقایقی پیش با بدرقه رسمی مقامات ارشد عمانی، فرودگاه سلطنتی مسقط را به مقصد تهران ترک کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :