19 دی: رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که آبان ماه آخرین مهلت برای دستگاه هایی است که از اجرای تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار سرباز زدند و مجلس از همه ابزارهای نظاراتی خود در این باره استفاده خواهد کرد.
محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی پس از پایان سخنان وزیر اقتصاد و برخی از نمایندگان درباره گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل(۴۴) قانون اساسی در مورد ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در درباره میزان اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: برخی از دستگاه‌ها مانند شهرداری‌ها، کانون کارشناسان، سازمان نظام پزشکی و  اتاق های ایران، اتاق تعاون و فراجا به درگاه صدور مجوزهای کسب و کار وارد نشدند.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: آبان ۱۴۰۱ جلسه بعدی پیگیری موضوع دستگاه‌هایی که به درگاه صدور مجوزهای کسب و کار وارد شدند برگزار خواهد شد. از امروز تا آبان ماه حوزه نظارت به همراه کمیسیون ویژه جهش تولید موظف هستند، ماهانه گزارش مربوط به پیشرفت کار را در اختیار نمایندگان قرار دهند.
وی تاکید کرد: در آبان ماه در صحن مجلس به گزارشات این موضوع رسیدگی می‌شود. اگر اقداماتی به زمین مانده بود، همه دستگاه‌ها بدانند که مجلس از همه ابزار نظاراتی خود مانند تحقیق و تفحص، سوال، ارجاع به قوه قضاییه تا استیضاح استفاده خواهند کرد تا موضوع روند اشتغال در کشور برای یکبار برای همیشه ان شا الله حل شود.
قالیباف خاطرنشان کرد: آبان ماه روز تعیین تکلیف است و دیگر مجلس در این باره تذکر نخواهد داد.

  • نویسنده :
  • منبع :