سرمقاله روزنامه ۱۹ دی شماره ۳۴۳۰ مورخه ۳ خردادماه ۱۴۰۱ با عنوان «وقتی واقعیت برملا می‌شود» به قلم رضا صدرایی بدین شرح است:

علیرغم اینکه دولت سیزدهم در لایحه بودجه پیشنهادی حذف ارز ترجیحی را ارائه کرده بود و قبل از آن نیز عملاً بخش‌های زیادی از موارد مصرف ارز ترجیحی اختصاص نیافته بود، فشار افکار عمومی باعث شد که دولت به مردم اعلام کند ارز ترجیحی همچنان پابرجاست و برنامه‌ای برای حذف آن ندارد.
در واقع از یک‌سو دولت اعلام می‌کرد ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی اختصاص داده می‌شود از سوی دیگر هر روز کالاهای اساسی که مواد مصرفی روزمره مردم است، روز به روز گران‌تر می‌شد و به تبع این گرانی همه اجناسی که به نوعی با کالاهای اساسی مرتبط بودند نیز افزایش قیمت پیدا می‌کرد.
 در این میان این سؤال پیش آمده بود وقتی دولت می‌گوید ارز ترجیحی را حذف نکرده است چرا اجناس گران می‌شود؟
امروز محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی به نوعی پاسخ این سؤال را داد.
 وی با تصریح بر اینکه دولت عکس مصوبه مجلس عمل کرده است، گفت: دولت اول ارز ترجیحی را حذف و جامعه را با تنش‌های معیشتی و گرانی مواجه کرد
نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه در مورد کالابرگ‌ها و دهک بندی هم آن‌طور که انتظار بود عمل نشد تصریح کرد: امروز بعضی از افراد نیازمند که جزو نهادهای حمایتی نیستند که البته تعداد آنها کم نیست از جمله بازنشستگان فرهنگیان و کارگران مشمول این طرح نشده‌اند.
فرهنگی در ادامه خاطرنشان ساخت: این سهمیه حق مردم است. هر کسی که نیاز داشت باید درخواست بدهد ما باید ملاکمان تقاضا باشد نه خط کشی غیر واقعی برخی از دستگاه‌ها که بدون اطلاعات واقعی برخی را مشمول و برخی را غیر مشمول می‌کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :