19 دی: معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان همکاری‌های بلندمدت را باعث تحکیم و پایداری پیوندهای منطقه‌ای برشمرد.
علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه روز سه‌شنبه در تهران در دیدار فرقت صدیق‌اف معاون وزیر امور خارجه جمهوری ازبکستان، با اشاره به وجود اراده های جدی دو طرف برای توسعۀ روابط فیمابین در همۀ زمینه‌ها اظهار داشت: برای اجرایی شدن تمایل دو کشور در این باره باید روندهای اداری در این راستا را سرعت بیشتری بخشید.
معاون سیاسی وزیر امور خارجه افزود: برای تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای و تأمین منافع دو کشور در زمینه مقابله با تروریسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و موضوعات مشترک امنیتی در منطقه باید همکاری‌های فشرده و منسجم و بیشتری داشته باشیم.
باقری با توجه به تحولات و شرایط جاری در افغانستان تاکید کرد در هر شرایطی کشورها نباید از وضعیت مردم افغانستان غافل شوند.
وی ثبات کشورهای همسایه افغانستان را جدای از استقرار صلح و آرامش در افغانستان ندانست و همکاری‌های بلندمدت را باعث تحکیم و پایداری پیوندهای منطقه‌ای برشمرد.
معاون وزیر امور خارجه جمهوری ازبکستان نیز در این دیدار ضمن تأکید بر علاقه‌مندی کشورش به توسعه روابط با ایران به ویژه در بخش‌های حمل و نقل، تجارت و بهره‌گیری از بندر چابهار برای تسهیل و افزایش صادرات و واردات متقابل، اظهار داشت: مسیرهای سنتی و پیشین پاسخگوی نیازهای حوزه امنیت غذایی نبوده و یافتن مسیرهای جایگزین الزامی می‌نماید.

  • نویسنده :
  • منبع :