19 دی: وزیر بهداشت با بیان اینکه آبله میمون، بیماری جدیدی نیست و بیشتر عوارض این بیماری، پوستی است، گفت: میزان مرگ و میر آن قابل مقایسه با کرونا نیست؛ بنابراین نباید در خصوص این بیماری در مردم نگرانی ایجاد کرد . در ایران چندین مورد مشکوک برای آزمایش به انستیتو پاستور ارسال شده و تا کنون هیچ موردی از تشخیص این بیماری در کشور، گزارش نشده است.
دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان اردبیل، در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: مراقبت‌های مرزی برای شناسایی آبله میمون توسط کارشناسان بهداشتی افزایش یافت. خوشبختانه کرونا باعث تقویت زیرساخت های کشور شد؛ به طوری که در حال حاضر ۶ مجموعه تولید واکسن داریم که نه تنها برای کرونا بلکه برای پیشگیری و مقابله با هر ویروسی قابل استفاده است.
وی با بیان اینکه خوشبختانه امروز قادریم برای مقابله با تهدیدهای ویروسی در جهان، واکسن تولید کنیم که این ناشی از تلاش های شبانه روزی دانشمندان کشور است، تصریح کرد: در مجمع جهانی بهداشت علاوه بر ارائه گزارشی از موفقیت‌های ایران در کنترل کرونا، بر دستیابی به دانش فنی و ابزار ساخت واکسن کرونا در ایران تاکید کردم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه ایران از کشورهای موفق در کنترل کرونا است، ادامه داد: یکی از دلایل موفقیت ما این بود که مقام معظم رهبری و رییس جمهور شخصا در مقابله با همه گیری کرونا، مشارکت و ورود کردند؛ در حالیکه مقامات عالی بسیاری از کشورها، ورود و دغدغه عملی نسبت به این حوزه نداشتند. ستاد ملی کرونا در ایران، یکی از ساختارهای کم نظیر در دنیاست که در آن همه مسئولان و سازمانها با هم همگرا شدند و احساس مسئولیت کردند.
به گزارش وبدا، عین اللهی با اشاره به شایعاتی که در مورد آینده کرونا شنیده می شود، گفت: در حال حاضر، آثار و شواهدی از موج جدید کرونا در کشور و در بسیاری از کشورهای دنیا نمی بینیم اما همچنان مردم را تشویق به تکمیل واکسیناسیون علیه کرونا می کنیم چراکه ایمنی و مقاومت بدن را  در برابر این ویروس افزایش می دهد.
وی تصریح کرد: در مجمع جهانی بهداشت در ژنو با ۹ وزیر بهداشت کشورهای مختلف دیدار و گفتگو داشتم و آمادگی ایران برای صادرات واکسن را اعلام کردم. در حال حاضر ۴ میلیون دُز واکسن ایرانی برای صادرات آماده است و اولین محموله برای ونزوئلا ارسال شده. این افتخار بزرگی برای کشور ماست است که بر خلاف چندماه پیش، نه تنها نیاز به واکسن خارجی ندارد؛ بلکه تبدیل به صادر کننده واکسن شده است.
وزیر بهداشت گفت: اجرای طرح ملی مردمی سازی یارانه ها برای پیشرفت اقتصادی، ضرورت دارد که دولت مصمم به اجرای آن است و اردبیل نیز در تنظیم بازار، از استانهای موفق بوده است.
  • نویسنده :
  • منبع :