۱۹ دی: تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی برابر تیم شهرخودرو مشهد، ضمن پس گرفتن رده دوم جدول از سپاهان، حکم سقوط تیم مشهدی به لیگ دسته اول را امضا کرد.
در یکی از دیدارهای معوقه از هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال امروز یکشنبه دو تیم پرسپولیس تهران و شهر خودرو مشهد به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۲ بر ۱ به سود پرسپولیس ‏‬به پایان رسید. در این مسابقه که از ساعت ۲۰ به میزبانی ورزشگاه آزادی برگزار شد، علی نعمتی (۲۴) و سیامک نعمتی (۶۰) برای پرسپولیس و محمد ابراهیم رضازاده (۵۵) برای شهرخودرو گلزنی کردند.
 پرسپولیس با این پیروزی ۵۷ امتیازی شد و با توجه به باخت سپاهان مقابل فولاد، به رده دوم جدول بازگشت. شهرخودرو هم در قعر جدول ۱۶ امتیازی باقی ماند تا سقوطش به لیگ برتر (بعد از فجر سپاسی شیراز) قطعی بشود.

 تک گل پرسپولیس در نیمه نخست
 پرسپولیس برای کسب عنوان نایب قهرمانی و شهر خودرو برای فرار از سقوط در این مسابقه به دنبال پیروزی بودند؛ هرچند پرسپولیس در حضور تماشاگرانش بازی برتری را در نیمه نخست به نمایش گذاشت و با برتری به رختکن رفت. گل پرسپولیس در این نیمه روی ارسال رامین رضاییان و ضربه سر علی نعمتی به ثمر رسید. البته توپ در ادامه به بدن امیرحسین نعمتی مدافع شهر خودرو هم برخورد کرد و محاسبات دروازه بان این تیم را برای مهار توپ تغییر داد.
 پرسپولیس به جز این گل، چند موقعیت خوب دیگری هم برای گلزنی داشت اما این فرصت‌ها بدون نتیجه ماند تا بازی در ۴۵ دقیقه نخست با همان یک گل تمام بشود.

بازی جذاب در نیمه دوم
 بازی در نیمه دوم اما افت و خیز زیادی داشت. شهر خودرو برای جبران نتیجه بازی هجومی تری را در دستور کار قرار داد و در دقایق ۴۹ و ۵۱ دروازه پرسپولیس را تهدید کرد. در موقعیت اول، ضربه سر حسین زاده با اختلاف کم از بالای دروازه به اوت رفت و موقعیت دوم هم توسط حامد لک مهار شد. فشار شهرخودرو در دقیقه ۵۵ جواب داد و ابراهیم رضازاده با یک ضربه فنی و زیبا از پشت محوطه جریمه، گل تساوی را به ثمر رساند.
 با این گل پرسپولیس بازهم برای پیروزی پیش کشید و طولی نکشید تا دوباره از حریف خود جلو بیافتد. این بار سیامک نعمتی در دقیقه ۶۰ برای سرخپوشان تهران گلزنی کرد. شهرخودرو باوجود بازی مقابل هواداران پرسپولیس، در این نیمه هم دست از حملات خود نکشید و در دقیقه ۷۲ می‌توانست مجدداً کار را به تساوی بکشد؛ این بار اما عملکرد خوب حامد لک جلوی گلزنی میهمان را گرفت.
 شهرخودرو تا لحظات پایانی این مسابقه یک تیم هجومی باقی ماند و بارها دروازه پرسپولیس را تهدید کرد اما در نهایت بازنده از زمین خارج شد.

خط خوردن سید جلال حسینی و بازگشت عالیشاه
 کادر فنی تیم پرسپولیس باوجود بخشش سیدجلال حسینی، فرشاد فرجی و امید عالیشاه و فراخواندن آنها به اردوی تیم، تنها عالیشاه را در لیست مسابقه قرار داد. نام سیدجلال حسینی و فرجی از فهرست ۱۸ نفره سرخپوشان خط خورد و این موضوع باعث شد تا تماشاگران پرسپولیس در جریان بازی عالیشاه و حسینی را تشویق کنند. البته عالیشاه که در نیمه نخست نیمکت نشین بود، در نیمه دوم به زمین آمد.

  • نویسنده :
  • منبع : مهر