19 دی: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در قم، گفت: اختلاف میان ادیان موجب تضعیف و خسارت برای همه خواهد شد و کارهایی مثل توهین به مقدسات که احساسات دینی را تحریک می کند از جمله این امور زیان بار است.
وی در نامه‌ای به مدیر حوزه‌های علمیه نکاتی را درباره دیدار با پاپ بیان کرد.
در این نامه آمده است: مطلع شدم عازم سفر به واتیکان و دیدار جناب پاپ هستید؛ لازم دیدم نکاتی را در این زمینه بیان کنم.
در این نامه افزوده شده است: شما را شایسته برای چنین سفر و ملاقاتی می‌دانم و امیدوارم مسوولان واتیکان و خصوصا جناب پاپ همان‌طور که به این دیدارها و گفت‌وگوها روی موافق نشان داده‌اند، به آن نیز اهمیت بدهند.
در این نامه اضافه شده است: سزاوار است متذکر شوید اختلاف میان ادیان موجب تضعیف و خسارت برای همه خواهد شد و کارهایی مثل توهین به مقدسات که احساسات دینی را تحریک می‌کند از جمله این امور زیان بار است که منشا کینه و کدورت میان انسان‌ها و بندگان خدا می‌شود.
این نامه حاکی است: ضمن تاکید، تکیه و توجه بر مشترکات، زمینه توافق بر همکاری را خاطرنشان کنید که این باعث عظمت ادیان، و عمق نفوذ آن‌ها خواهد شد؛ هرچند که این مساله بر خلاف میل سیاستمداران شرق و غرب و صاحبان قدرت می‌باشد، چرا که منافع آن‌ها در اختلاف میان ادیان است نه در وحدت آن‌ها.
این نامه ادامه یافته است: پیشنهاد کنید هیاتی متشکل از نمایندگان ادیان معروف و معتبر گرد هم بنشینند تا درباره طرق همکاری بیشتر، بیاندیشند و به‌صورت سالانه جلساتی را برای بررسی این موضوع برگزار کنند تا به نتایج عینی و اجرایی منتهی شود؛ نتایجی مانند وضع قوانین بین‌المللی و الزام‌آور جهت احترام به مشترکات و مقدسات ادیان و مذاهب و مجازات تفرقه‌افکنان و یا محکومیت تضعیف آنچه از مسلمات همه ادیان است، مانند جایگاه خانواده و مقابله با ایجاد انحراف در آن.
در پایان این نامه تاکید شده است: من این سفر را سفر مبارکی می دانم و از خداوند متعال توفیق و عزت شما و سربلندی اسلام و مسلمین و عموم مومنین را خواستارم.

  • نویسنده :
  • منبع :