19 دی: عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی گفت: سوال، استیضاح و فشار به وزرا برای دخالت در انتصابات وهن جایگاه مجلس بوده و در شأن نمایندگان نیست.
حجت‌الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌گو با ایرنا با بیان اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب درباره عدم دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران، تاثیرگذار، کارشناسی و دقیق بود، اظهار داشت: دخالت در انتصابات، استقلال مجلس در حوزه نظارت را زیر سوال می‌برد، نمایندگان باید از دخالت در انتصابات پرهیز داشته باشند تا بتوانند به بهترین شکل به وظیفه نظارتی خود عمل کنند.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فشار به وزرا، سوال و استیضاح آنان با هدف دخالت در انتصاب مدیران موجب وهن جایگاه مجلس است و این قبیل اقدامات بازوی نظارتی مجلس را تضعیف می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: انتصاب مدیران استانی در حوزه اختیارات استاندار است و نمایندگان نباید از مقام اجرایی در این زمینه سهم‌خواهی داشته باشد، نمایندگان مجلس باید با تاکید بر تفکیک قوا به انجام وظایف نظارتی و تقنینی خود بپردازد.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: در این دیدار رهبر معظم انقلاب به این نکته نیز اشاره داشتند که در انتصاب مدیران از نمایندگان مشورت گرفته شود چرا که نمایندگان در این زمینه می‌توانند مشورت‌های خوبی به مقامات اجرایی بدهند.البته مشورت دادن با دخالت در انتصابات کاملاً متفاوت است و نمایندگان نباید با دخالت در انتصابات شأن خود را به عنوان وکلای ملت زیر سوال ببرند.

  • نویسنده :
  • منبع :