19 دی: رییس جمهور اعلام کرد: هدف اصلی از سفر استانی ما به آذربایجان شرقی ادامه نهضت اتمام طرح های نیمه تمام از قبیل راه آهن میانه - تبریز، معادن و چرم سازی است که مردم را رنج می دهند.
حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی روز پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز افزود: آذربایجان شرقی گام های بلندی را برداشته و ایستادگی آنها در مقابل زورگویی و سلطه طلبی بیگانگان در انقلاب مشروطه و قیام ۲۹ بهمن زبانزد همه است. 
وی اضافه کرد: مردم این دیار در دفاع مقدس خوش درخشیدند و سرداران بزرگی را تحویل دادند که در تاریخ اسلام و خطه ماندگار شدند؛ همچنین علامه های بزرگ طباطبایی، امین و جعفری و امام جمعه های شهیدی که از این خطه برخاستند، نه تنها برای آذربایجان و کشور، بلکه برای همه الگو هستند. 
وی تشریح کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت های بسیاری در بخش های معدن، صنعت و کشاورزی دارد؛ این استان را برای تولید، تجارت و صادرات آماده کرده ایم و باید کارهای زیادی در این زمینه انجام دهیم. 
رییس جمهور گفت: مردم دلشان می خواهد که این موارد زود به سامان برسد؛ نمی خواهیم طرح جدیدی را شروع کنیم؛ کار جدی ما سامان دادن به طرح های نیمه تمام است. 
وی یادآوری کرد: دوستان قبل از سفر من مسایل را بررسی کردند و در دیدار با امام جمعه، استاندار و نخبگان لیست بلندی از مطالبات استان تهیه شده که در شورای اداری در مورد آنها تصمیم خواهیم گرفت و مردم را در جریان خواهیم گذاشت. 
حجت الاسلام رییسی افزود: کارهایی هم است که باید در تهران انجام دهیم؛ مردم استان امتحان خود را خوب پس داده اند و در هیچ جا کم نگذاشته اند و ما به عنوان خدمتگزار در خدمت این مردم خواهیم بود و مسایل را حل خواهیم کرد.
آذربایجان شرقی امروز پنجشنبه میزبان رییس جمهور و اعضای کابینه است؛ در بیست و دومین سفر استانی رییس دولت سیزدهم، معاونان وی و وزرا هر یک به عنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهوری در یکی از شهرستان های آذربایجان شرقی حاضر می شوند.
 

  • نویسنده :
  • منبع :