19 دی: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای از وزارت امور خارجه کشورمان خواست سفیر فرانسه را برای حواشی جشنواره «کن» احضار کند.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای از وزارت امور خارجه کشورمان خواست سفیر فرانسه را برای حواشی جشنواره «کن» احضار کند.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ.
اعتقاد قلبی و محبت عمیق قاطبۀ مسلمانان به اهل بیت پاک و مطهر پیامبر اکرم « صلی‌الله علیه و آله و سلم» همواره یکی از ارکان وحدت امت اسلامی بوده و عالمان و اندیشمندان شیعه و سنی در طول تاریخ برآن پای فشرده‌اند و تمسک به این حبل متین را، راه نجات امت اسلامی و وحدت مسلمانان دانسته‌اند. زندگانی پر برکت امامان معصوم «علیهم‌السلام» الهام‌بخش بسیاری از فرهیختگان و اندیشمندان حتی غیرمسلمان در طول تاریخ اسلام و تشیع بوده و آموزه‌های آنان سراسر بیانگر رأفت و محبت به انسان‌های مظلوم و ستمدیده به خصوص قشر زنان که در جاهلیت زمان بیش از هر قشر دیگر در معرض آسیب و آزار قرار داشتند، می‌باشد.
اقدام ناجوانمردانه و نابخشودنی اخیر جریان اسلام‌ستیز غربِ مشحون از شرک و کفر و الحاد، که با دستمایۀ قرار دادن جنایت‌های مجرمی که عمل وی نیز ریشه در آموزه‌های صهیون دارد و آثار آن نیز در عمل گروهک‌های تکفیری نظیر داعش و رژیم کودک‌کش صهیونیستی به خوبی نمایان است در سیاه‌واره فرانسوی کن و در اهانت به چهره‌ی نورانی و قدسی حضرت ثامن‌الائمه امام رضا «علیه‌السلام» بار دیگر عناد و کینه‌ شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ مسلمانان را آشکار ساخت و نشان داد سیاست‌های عمیقاً ضدّ اسلامیِ صهیونیست‌ها و دولت‌های استکباری عامل این‌گونه حرکت‌های دشمنانه است که هر چند یک بار بُروز می‌یابد.
پشت صحنه‌ این حرکت شرارت‌بار، سیاست‌های خصمانه‌ صهیونیسم و آمریکا و دیگر سران استکبار جهانی نظیر دولت عنکبوتی تاریک فرانسه و با حقارت ذاتی و لجن پراکنی عده‌ای طرد شده و منافق است که به خیال باطل خود می‌خواهند مقدسات اسلامی را در چشم نسل‌های جوان در دنیای اسلام از جایگاه رفیع خود فروافکنده و احساسات دینی آنان را خاموش کنند. حلقه‌های قبلی این زنجیره‌ پلید، یعنی سلمان رشدی و کاریکاتوریست دانمارکی و کشیش‌های آمریکایی آتش‌زننده‌ قرآن و ساخت ده‌ها فیلم ضد اسلام در بنگاه‌های وابسته به سرمایه‌داران صهیونیست و امروز گناه عظیم و غیرقابل بخشش اهانت به ساحت مقدس امام رئوف علی بن موسی الرضا «علیه‌السلام» که بارگاه ملکوتی ایشان قرن‌هاست که میعادگاه عاشقان ولایت و امامت و میقات دلدادگان آن امام همام است و سالیانه میلیون‌ها زائر دلسوخته را از اقصی نقاط میهن اسلامی و دیگر کشورها به خویش فرا می‌خواند تا قلب‌های مهربان خود را دخیل پنجره فولاد ببندند؛ تماماً مؤید کینۀ عمیق دنیای استکبار و صهیونیسم بین‌الملل با دنیای اسلام و معارف عمیق اهل بیت عصمت و طهارت «علیهم‌السلام» است.
این حرکت پست و رذیلانه که در اردوگاه ابتذال و جهالت فکری دنیای غرب، با به‌کارگیری عناصر فرومایه، ساخته شد، موجی از انزجار و تنفر ملت مسلمان و شیفته اهل بیت پیامبر«علیهم‌السلام» را از این اقدام ننگین در پی داشته، خواستار اقدام قاطع و عاجل دستگاه‌های اجرایی برای برخورد با این عمل مذبوحانه هستند.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که همواره زبان گویای امت اسلامی در تمامی صحنه‌های انقلاب بوده، ضمن محکومیت این اقدام نابخشودنی با الهام از موج تماس‌ها و پیام‌ها، خواستار اقدامات ذیل می‌باشد:
1. از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم سفیر فرانسه را احضار و خواستار توضیح و عذرخواهی از این اقدام ننگین گردد.
2. از قوۀ قضائیه انتظار است در اولین فرصت ممکن با احضار عوامل و دست‌اندرکاران و کسانی که مشوق موضوع بوده و یا در سیاه‌واره فرانسوی کن مطالبی علیه نظام اسلامی زدند و زمینه را برای اهانت عوامل منافق به ساحت مقدس امام رئوف داشتند انجام داده و مجازات نماید.
3. از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهیم با طرح شکایت در محاکم قضایی علیه سازندگان و عوامل مؤثر در تولید و تشویق و کسانی که بی‌محابا در کنار عناصر منافق در خارج از کشور علیه نظام اسلامی و منافع ملی حرکت کرده و سیاه‌نمایی می‌کنند، برخورد قاطع داشته و صف این عناصر خودفروخته را از صف هنرمندان متعهد و دلسوز کشور جدا نمایند.
4. در پایان، انتظار می‌رود تا هنرمندان مردمیِ مؤمن و متعهد عرصۀ سینما و جبهۀ فرهنگی انقلاب اسلامی با جهاد تبیین و روایت صحیح، در میان آماج شبیخون فرهنگی و جنگ ترکیبی شناختی دشمنان عنود، بیش از پیش متحد شده و در سپهر فرهنگ و هنر درخشیده و با اعلام مواضع به حق، با اینگونه حرکت‌های مذبوحانه و سخیف مقابله کرده و هر روز بیش از پیش، قلب‌های مستعد و حقیقت‌جو را به معنویت، حقیقت و نورانیت الهی و دینی، معطوف سازند.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

  • نویسنده :
  • منبع :