19 دی: رئیس‌جمهور گفت: «ما از وضعیت سفره‌ مردم و فشار اقتصادی واردشده به مردم آگاهیم و حتی دقیقه‌ای نشده است که در فکر حل مشکلات معیشتی مردم نباشیم و مصمم هستیم با اتکا به قدرت لایزال الهی با قطع دستان مفسدان و رانت‌خواران از سفره‌ مردم، وضعیت اقتصادی را بهبود بخشیم.»
سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه، ۱۲ خردادماه، در دیدار اقشار مختلف مردم آذربایجان‌ شرقی اظهار کرد: دهه‌ کرامت است و کریم این ماه امام رضا(ع) و کریمه این ماه حضرت فاطمه معصومه(ع) است. کرامت یعنی بخشش، گاهی یعنی بخشش بدون درخواست و کرامت به‌ معنای یک روح بلند ملکوتی الهی که گاهی جلوه‌ بخشش مال، گاهی آبرو و گاهی جان است و شهیدان ما نیز کریم هستند که جان خود را فدای این انقلاب کردند.
او ادامه داد: تاریخ نشان داده است مردم آذربایجان در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶، پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس شجاعانه ایستادگی کردند و در واقع آذربایجان مهد شجاعت، غیرت و عزت است و وجود ۱۰ هزار شهید، ۲۴ هزار جانباز و ایثارگر که کوی و برزن این استان به‌ نام شهدا مزین شده است، همگی اثبات‌کننده‌ مقاومت مردم آذربایجان است.
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حقیقتاً آذربایجان شرقی دارای ظرفیت‌های زیاد معنوی و مادی است، افزود: مهم‌ترین ظرفیت آذربایجان شرقی نیروی انسانی کارآمد و مردان و زنان تحصیل‌کرده است که ظرفیت عظیمی‌اند.
او تاکید کرد: فرهنگ، تمدن و مدنیت مردم آذربایجان به‌ عنوان تمدن ایرانی - اسلامی مدنیتی را ارائه کرده است که سرشار از خداپرستی، توجه به دیگران، ایثار، مقاومت همراه با معنویت، عدالت و عقلانیت است.
رئیسی خاطرنشان کرد: دولت افتخار می‌کند که خدمتگزار مردم است و خداوند را شاکریم که از روزانه ۷۰۰ فوتی کرونایی به صفر رسیده‌ایم که باید از زحمات کادر درمان، تلاش مسئولان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تشکر کنیم.
او در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دولت کار خود را با دو اولویت مهم آغاز کرد که اولین اولویت حفظ سلامت مردم از طریق واکسیناسیون عمومی و دومین اولویت معیشت مردم و اقتصاد کشور است و همه‌ تلاش خود را در راستای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به‌ کار بسته و بودجه‌ سال ۱۴۰۱ را نیز بر این اساس تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده‌ایم.
رئیس‌جمهوری ادامه داد: ما به‌ دنبال ازبین‌بردن ساختارهای فسادزا بوده و آماده‌ایم در این راه دستان تمامی مفسدان و رانتخواران را قطع کنیم.
رئیسی در خاتمه اظهار کرد: جا دارد از همراهی ملت ایران اسلامی در ناکام‌گذاشتن دشمنان تشکر کنم؛ چراکه دشمنان سعی داشتند مردم را نامید کنند ولی مثل همیشه ناکام ماندند.»

  • نویسنده :
  • منبع :