19 دی: تیم فوتبال پرسپولیس با برتری یک بر صفر مقابل فجرسپاسی، لیگ برتر را با کسب عنوان نایب قهرمانی به اتمام رساند.
در ادامه دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر فوتبال، تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۲۰ عصر امروز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی با قضاوت روح‌الله شریفی به مصاف فجرسپاسی رفت که این جدال با برتری یک بر صفر سرخپوشان همراه شد.
این در حالی بود که پس از این دیدار سقوط فجر به دسته پایین تر قطعی شده و سرخپوشان هم با برای اینکه بتوانند نایب قهرمانی خود را قطعی کنند برای کسب سه امتیاز پا به این مسابقه گذاشتند.
در این دیدار فجر میزبان بود اما به دلیل شرایط نامناسب ورزشگاه شیراز، تصمیم گرفته شد که این مسابقه بدون حضور هواداران در ورزشگاه آزادی برگزار شود.
پرسپولیسی‌ها در این دیدار مهدی ترابی و میلاد سرلک را جهت حضور در اردوی تیم ملی ایران، منوچهر صفروف و وحدت هنانوف را جهت حضور در اردوی تیم ملی تاجیکستان، شرزود تمیروف برای شرکت در اردوی ازبکستان، علی شجاعی، رضا اسدی و حامد لک و یحیی گل‌محمدی را به خاطر محرومیت در اختیار نداشتند.
این مسابقه را می‌توان آخرین حضور سیدجلال حسینی با لباس پرسپولیس دانست.


اولین موقعیت جدی این دیدار در دقیقه ۱۰ با ضربه سر سیدجلال حسینی به هدر رفت.
یک دقیقه بعد ضربه کمال کامیابی نیا در شلوغیِ محوطه جریمه پس از برخورد با مدافعان فجر موقعیت جدیدی را خلق کرد که ایمان صادقی این توپ را به کرنر فرستاد.
در دقیقه ۲۴ امید عالیشاه به زیبایی روی یک حرکت انفرادی و ضربه تماشایی، گل اول پرسپولیس را به ارمغان آورد.
در دقیقه ۳۵ ضربه یر نعمتی با اختلاف اندک از کنار دروازه فجر به بیرون رفت.
در ادامه این دیدار کمی فیزیکی دنبال شد اما در نهایت این پرسپولیس بود که با تک گل امید عالیشاه در نیمه نخست به برتری رسید.
در نیمه دوم فشار حملات فجر دو چندان شد تا بلکه بتواند بازی را به تساوی بکشاند.
در دقیقه ۶۹ شوت از راه دور بازیکن فجر را گوهری به زیبایی به کرنر فرستاد.
پرسپولیس با ۳ امتیاز این دیدار ۶۰ امتیازی شد (بدون احتساب نتیجه دیدار با تراکتور) و فصل را با رتبه دوم به پایان رساند.
ترکیب فجر
ایمان صادقی، امید منصوری، محمدعرفان معصومی، علی نبی‌زاده(۵۵دانیال کردستانی)، محمد زینال رفیع، حمید نعمتی(۴۶ امیر محمدی نژاد)، محمد کاظمی، علی ملایی، محمدرضا خدری(۷۷اتابک زارعی)، احمدرضا زنده‌روح و ابوالفضل بابایی(۸۸علی فاتح)
ترکیب پرسپولیس
احمد گوهری، سیدجلال حسینی، سیدعلیرضا ابراهیمی، علی نعمتی، رامین رضاییان(۶۱سعید آقایی)، محمد شریفی، کمال کامیابی‌نیا، سیامک نعمتی(۶۱ فرشاد فرجی)، احسان پهلوان، حامد پاکدل(۷۳ محمد عمری) و امید عالیشاه(۷۹ مهدی مهدی‌خانی)

  • نویسنده :
  • منبع :