19 دی: عضو کانون صرافان ورود مستقیم بانک مرکزی به بازار ارز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: از آنجا که ذخایر ارزی وضعیت مناسبی دارد، ورود مستقیم بانک مرکزی به سرعت به تعادل ارز کمک می‌کند و فروشندگان در این بازار بیشتر خواهد شد.
کامران سلطانی‌زاده درباره جزئیات اختیارات داده شده به بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز به ایسنا گفت: با توجه به اظهارات اخیر صالح‌آبادی در مورد ‌اقدامات ویژه بانک مرکزی و اختیارات ویژه و تجربه‌های خوب وی در بازار سرمایه و همچنین با توجه به تیم متخصصی که در بانک مرکزی مستقر شده‌، شاهد اتفاقات خوبی در بازار خواهیم بود. 
وی افزود: سابقه نشان داده که هرگاه بانک‌ مرکزی قدرت خود را به‌صورت مستقیم در کنترل بازار اعمال کرده، انعکاس قوی در تعادل بازار ارز داشته است، زیرا منابع ارزی بانک مرکزی طبق آمار ارائه شده، وضعیت مناسبی دارد و ورود مستقیم بانک مرکزی به‌سرعت به تعادل در بازار ارز کمک بسزایی خواهد کرد.
عضو کانون صرافان ادامه داد: امیدواریم شاهد اجرای این تصمیمات در کمترین زمان ممکن باشیم تا جامعه با آرامش اقتصادی ناشی از این تصمیمات بدون دغدغه از کاهش ارزش دارایی‌های خود، به فعالیت‌های سازنده ادامه دهد. مطمئنا این تصمیم می‌تواند روند هجوم مشتریان برای خرید ارز را معکوس کند و فروشندگان در بازار بیشتر شوند. 
سلطانی‌زاده با اشاره به ممنوعیت معاملات فردایی طلا، گفت: تشدید نظارت و رصد معامله‌گران غیررسمی اثرات خوبی بر بازار دارد. البته همواره تقویت بازارهای رسمی کمک بسیاری در مدیریت و کنترل فضای غیررسمی دارد. 

  • نویسنده :
  • منبع :