۱۹ دی: امام جمعه قم با بیان اینکه احساس می‌شود نظارت قوی در کشور وجود ندارد، افزود: در راستای اجرای طرح جدید گفته شده چند قلم کالا گران می‌شود اما می‌بینیم بسیاری از اجناس تا ۴۰ درصد گران شده است.
به گزارش مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) بیان داشت: دهه کرامت فرصتی برای معرفی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است و خطبا و مبلغین باید سیره پیامبر اسلام و امامان را به مردم معرفی کنند.

وی عنوان داشت: حق اهل بیت علیهم السلام را آنگونه که هست رعایت نکردیم و در این زمینه کم کاری صورت گرفته است و از طرف دیگر نیز دشمنان تبلیغات گسترده‌ای برای دوری مردم از اهل بیت علیهم السلام دارند.

امام جمعه قم افزود: باید اعتراف کنیم وظیفه خود را در عرصه تبلیغ به درستی انجام ندادیم و رفتار و اعمال دینی ما باید برجسته شود.

عنکبوت مقدس فیلمی علیه مقدسات و دین داری

وی با اشاره به ساخت فیلمی علیه مقدسات و دین داری ملت ایران بیان داشت: دشمنان در فیلم عنکبوت مقدس را به بهانه فردی که قتل‌های زنجیره‌ای در مشهد انجام داده را به ساحت قدسی امام رضا علیه السلام نسبت می‌دهند اما این دشمن است و چاره‌ای جز دست به هر کاری زدن ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: از بخشی از هنرمندان، صاحبان رسانه و سینماگران که با غیرت دینی خود نسبت به این فیلم اعتراض کردند تشکر می‌کنیم و ما هنرمندانی داریم که سریال امام علی (ع)، یوسف پیامبر، ولایت عشق و مختارنامه می‌سازند.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام حج بیان داشت: امسال جمعیت حاجیان ما بر اساس سیاست سعودی‌ها کاهش یافته و دعا می‌کنیم که حجاج سفر خوبی داشته باشند و در ایام حج باید از فرصت حضور ملل های مسلمان استفاده شود و دغدغه‌های مسلمین مطرح شود.

ابراز همدردی با مردم آبادان

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه آبادان گفت: ما با مردم قهرمان خوزستان و آبادان ابراز همدردی می‌کنیم و از مسئولان می‌خواهیم مشکلات حادثه دیدگان را مرتفع کنند.

وی اضافه کرد: طلاب قمی نیز با سفر به آبادان همدردی خود را با خانواده‌های عزادار این حادثه اعلام داشتند و پیام مراجع را به این عزیزان رساندند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ایام ارتحال امام و قیام ۱۵ خرداد بیان داشت: نام امام راحل را هیچ گاه نمی‌توان از خاطره‌ها برد و امام جایگاه رفیعی در بین ملت ایران و جهان و اسلام دارد.

امام راحل معمار انقلاب و احیاگر اسلام بود

وی بیان داشت: روحانیت همواره در حال پیکار با دشمنان اسلام بوده است و امام راحل معمار انقلاب و احیاگر اسلام بود.

وی با بیان اینکه دستگیری امام در ۱۵ خرداد سرآغاز شکل گیری انقلاب اسلامی بود افزود: بُعد الهی و مردمی بودن از ویژگی‌های حرکت امام راحل بود و امام نمی‌خواست ملت ذلیل و در برابر دشمن ناتوان باشد و در حادثه ۱۵ خرداد نیز در گام اول مردم را سرکوب کردند اما حرکت امام را نتوانستند متوقف کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امام راحل مسئولان را به مردم داری توصیه می‌کرد افزود: امام راحل تاکید داشت هیچ کسی مالک انقلاب نیست و این مردم هستند که صاحب انقلاب اند و مردم نیز اجازه نخواهند داد خون شهدا بی ثمر بماند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه امام ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد بیان داشت: اندکی از مصیبت ارتحال امام با انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان خلف صالح ایشان جبران شد.

وی اضافه کرد: امروز مردم امام را نمی‌بینند اما مدیریت ۳۳ ساله رهبر معظم انقلاب که در دنیا بی نظیر است را دیده‌اند.

وی با بیان اینکه کاستی‌ها دو عامل دارد که بی تدبیری مسئولان و توطئه دشمنان از جمله آنها است افزود: امام به جوانان توصیه دارند که در مسیر انقلاب گام بردارند و جوانان می‌بایست وصیت نامه امام را بخوانند و سخنرانان باید در این ایام وصایا بنیانگذار جمهوری اسلامی را بازگو کنند.

مسئولان در شیوه اجرای طرح‌ها دقت لازم را داشته باشند

وی با اشاره به اجرای طرح عادلانه کردن توزیع یارانه‌ها بیان داشت: مردم از مسئولان انتظار دارند که در شیوه‌های اجرا دقت لازم را داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان داشت: رضایتمندی مردم باید اصل باشد و در این کار نباید اقشار مردم آسیب ببینند چرا که مردم سرمایه‌های نظام اسلامی و مسئولین هستند که در تمامی میدان‌ها حاضرند و باید به اعتماد سازی بین مسئولان و مردم توجه داشت.

وی تصریح کرد: مسئولان باید صداقت در گفتار و عمل داشته باشند و به آنچه که می‌گویند عمل کنند چرا که مردم بر اساس حرف‌های مسئولین برنامه ریزی می‌کنند از این رو مسئولان باید به وعده‌های خود پایبند باشند.

امام جمعه قم، با بیان اینکه احساس می‌شود نظارت قوی در کشور وجود ندارد افزود: در راستای اجرای طرح جدید گفته شده چند قلم کالا گران می‌شود اما می‌بینیم بسیاری از اجناس تا ۴۰ درصد گران شده است و اگر گفته شده یارانه به مردم می‌رسد باید نظارت شود تا کالاهای دیگر گران نشود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه مسئولان باید تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات داشته باشند افزود: تیم دولت باید هماهنگ باشند و هر کسی سخنی جدا نزدند و قوای سه گانه نیز باید با هم هماهنگ باشد چرا که مسئولان همه را به چشم نظام می‌بینند و باید به گونه‌ای عمل شود تا مردم راضی باشند هر چند که مردم نیز می‌دانند در شرایط سخت رضایت کامل امکان پذیر نیست اما مسئولان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند.

  • نویسنده :
  • منبع :