19 دی: حزب حاکم بهارتیا جانتا پارتی (بی جی پی) هند فهرست ۳۸ نفره از رهبران خود که پیش از این اظهارات اهانت آمیز منتشر کرده بودند را تهیه کرده و آن‌ها را از هرگونه اظهار نظری که احساسات مذهبی را جریحه دار می‌کند، منع کرده است.
به گزارش تارنمای"آماروجلا"، جی پی نادا رئیس حزب بی‌جی پی در دستورالعملی به همه رهبران این حزب، از آن‌ها خواسته است اظهارات مغایر با سیاست حزب بی‌جی پی منتشر نکنند. 
به گفته مقامات آگاه، حزب بی‌جی پی فهرستی از ۳۸ رهبر خود را تهیه کرده است که پیش از این با سخنان خود احساسات مذهبی را جریحه دار کرده‌اند. از این تعداد، به ۲۷ تن  دستور داده شده که قبل از هر اظهار نظری از حزب اجازه بگیرند. 
این حزب به سخنگویان خود نیز دستور داده است از هرگونه اظهار نظر چه در مجامع عمومی یا فضای مجازی خودداری کنند. 
به گزارش ایرنا، پس از آن که ۲ تن از مقامات حزب حاکم در جریان مناظره تلویزیونی، اظهارات موهنی علیه پیامبر اسلام (ص) به زبان آوردند، اعتراضات رسمی علیه دهلی نو به جریان افتاد و طی درخواست «عذرخواهی علنی» از سوی قطر و چندین کشور مسلمان دیگر، واکنش‌های بین‌المللی علیه هند افزایش یافت. 
حزب حاکم بهاراتیا جاناتا هند روز یکشنبه عضویت نوپور شارما سخنگوی این حزب و ناوین کومار جیندال مسئول رسانه‌ای حزب در دهلی نو را تعلیق و اعلام کرد به مقدسات همه ادیان احترام می‌گذارد. 
دست‌کم پنج کشور عربی، اعتراضات رسمی خود علیه هند را به سفارت و وزارت امورخارجه این کشور اعلام کرده‌اند. 
در نخستین گام، وزارت خارجه قطر درپی اهانت سخنگوی رسمی حزب حاکم هند به رسول گرامی اسلام (ص) سفیر هند در دوحه را احضار و با دادن یادداشتی به وی، اظهارات این مسئول هندی را به شدت محکوم کرد. 
ایران، پاکستان و افغانستان نیز روز دوشنبه به اظهارات دو عضو حزب بهاراتیا جاناتا (بی‌جی پی) به رهبری نارندرا مودی، به شدت واکنش نشان دادند.
سازمان همکاری اسلامی نیز یکشنبه شب در بیانیه‌ای توهین یک مقام مسئول در حزب حاکم هند به پیامبر گرامی اسلام (ص) را به شدت محکوم کرد و از مقامات هندی خواست قاطعانه با این توهین‌ها به پیامبر اسلام (ص) مقابله کنند و تحریک کنندگان، کسانی که در این اقدامات شنیع دست دارند و دست به خشونت‌ و نفرت انگیزی علیه مسلمانان می‌زنند را به پای میز محاکمه بکشانند و کسانی را که پشت این اقدامات هستند، مجازات کنند. 

  • نویسنده :
  • منبع :