19 دی: در پی خروج قطار مسافربری طبس-یزد وکشته و مصدوم‌ شدن شماری از هموطنانمان، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی درتماس تلفنی با رییس اورژانس کشور، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی و رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد خواستار پشتیبانی و بسیج امکانات برای درمان مصدومان این حادثه شد.
به گزارش وبدا ،دکتر بهرام عین اللهی در تماس تلفنی با دکتر جعفر میعادفر، رییس اورژانس کشور، دکتر سید محمد موسوی میرزایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی و دکتر عمیدالدین خطیبی، رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد خواستار پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی یزد و آمادگی کامل مراکز درمانی بیمارستان های خراسان جنوبی و بسیج امکانات برای درمان مصدومان این حادثه شد.
وزیر بهداشت در این تماس با دکتر سید محمد موسوی میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه انجام گیرد.
وی همچنین به دکتر جعفر میعاد فر، رییس اورژانس کشور ماموریت داد تا در محل حادثه حاضر شود.  
در این تماس تلفنی همچنین دکتر موسوی میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر تخصصی درمان برای ارائه خدمات به مصدومان این حادثه در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اورژانس، اقدامات تشخیصی شامل سی تی اسکن و سونوگرافی از  مصدومان و رسیدگی های درمانی به حادثه دیدگان، به وزیر بهداشت ارائه کرد و از آمادگی کامل بیمارستان های معین در بیرجند و فردوس برای اقدامات درمانی خبر داد.
قطار مسافربری طبس - یزد ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه - ۱۸ خرداد - قطار مسافربری در کیلومتر ۵۰ محور طبس - یزد (ایستگاه مزینو) از ریل خارج شد.
روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برخورد این قطار با یک دستگاه بیل مکانیکی موجب خروج آن از ریل و بروز این حادثه شد.

  • نویسنده :
  • منبع :