19 دی: نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه بدهی گازی کشورش به ایران به دولت های قبلی بازمی گردد تاکید کرد: برادران ما در جمهوری اسلامی ایران قول داده اند که مشکل صادرات گاز به عراق را حل کنند.
به گزارش خبرگزاری رسمی عراق(واع) مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در اظهاراتی گفت: تلاش هایی برای حل اختلافات میان کشورها داشته ایم و حتما درمورد گفت‌وگوهای ایران و عربستان چیزهایی شنیده‌اید، گفت‌وگوهای دیگری نیز برگزار شد و همه آن ها موفقیت آمیز بود، اما ما به احترام نقش محرمانه‌ای که بغداد ایفا می‌کند، این گفت وگوها را علنی نکردیم، بنابراین عراق به نقطه‌ای برای انجام دیدارها و کاهش تنش ها در منطقه تبدیل شده است و این امر بر اوضاع اقتصادی و امنیتی عراق تاثیرگذار خواهد بود.
وی در بخشی از اظهارات خود با اشاره به مشکلات عراق در زمینه برق به دلیل داشتن بدهی‌های گازی به ایران و قطع صادرات گاز از ایران به عراق، گفت: این بدهی‌ها مربوط به دولت های قبلی است و این دولت با دقت تلاش کرد که اموال ایران را فراهم کند. با این حال این دولت تمام منابع مالی را تامین کرد و در پرداخت آن ها حتی یک روز هم تاخیر نداشت، اما بدهی‌های عراق به سال های قبل از ۲۰۲۰ برمی گردد و به همین دلیل صادرات گاز قطع شد.
الکاظمی تاکید کرد: برادران ما در جمهوری اسلامی ایران به ما قول داده اند که این مشکل را حل کنند و صادرات گاز را طی روزهای آینده از سرمی گیرند.

  • نویسنده :
  • منبع :