19 دی: وزیر کشور گفت: تاکنون ۱۷ فوتی برای حادثه قطار مشهد - یزد اعلام شده اما این آمار هنوز قطعی نیست و باید منتظر بررسی‌های بیشتر باشیم.
احمد وحیدی عصر چهارشنبه در حاشیه عیادت از مصدومان حادثه خروج قطار از ریل در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های امدادی و اعضای ستاد بحران استان بلافاصله پس از وقوع حادثه در محل حضور یافتند و امدادرسانی از همان ساعت اولیه آغاز شد.
وی گفت: اکثر مصدومان به بیمارستان طبس منتقل شدند و روند درمان و رسیدگی به مصدومان خوب بوده است لذا بخش زیادی از آنان مرخص شدند و تعدادی هنوز بستری هستند.
وزیر کشور ادامه داد: ابعاد مختلف حادثه نیاز به بررسی بیشتر دارد و نمی‌توان قضاوت زودهنگام  کرد لذا با توجه به مطرح بودن خطای بیل مکانیکی تا زمان اعلام نظر کمیسیون عالی سوانح ریلی باید صبر کنیم.
وی با اشاره به دلخراش بودن حادثه خروج قطار از ریل گفت: چنانچه خطای انسانی در این امر دخیل بوده نیز باید مشخص و رسیدگی و برخورد شود.
وحیدی در پاسخ به این سوال که آیا سرعت قطار در بروز حادثه نقش داشته است گفت: این موضوع هم نیاز به بررسی دارد اما قطار در هر صورت باید با سرعت مطمئنه حرکت کند؛ اینکه سرعت قطار در آن لحظه چقدر بوده باید بررسی فنی انجام شود.
وزرای کشور و راه و شهرسازی به همراه استانداران خراسان جنوبی و یزد از مصدومان حادثه قطار مشهد - یزد که در بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس بستری هستند، عیادت کردند.
وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی ظهر امروز (چهارشنبه) برای بررسی حادثه خروج قطار مسافری از ریل در محل حادثه حاضر شدند و سپس برای بررسی روند درمان مصدومان در بیمارستان طبس حضور یافتند.
ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح امروز (چهارشنبه ۱۸ خردادماه)، هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که در کنار خط بود، پنج واگن از خط خارج شد.
براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۸۷ مصدوم این حادثه به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند و براساس آخرین آمار ۲۱ نفر جان باختند.
استاندار خراسان جنوبی و مسوولان استانی نیز از صبح امروز به منظور بررسی حادثه و رسیدگی به مصدومان در شهرستان طبس حاضر شدند.
مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و در مسیر ارتباطی چند استان از جمله یزد به مشهد مقدس قرار دارد.

  • نویسنده :
  • منبع :