19 دی: وزارت امور خارجه آمریکا با به روزسانی توصیه های مسافرتی خود به شهروندانش درباره ۱۰ کشور جهان، با طرح ادعاهایی به آنان هشدار داده است به ایران و لیبی سفر نکنند.
وزارت امور خارجه آمریکا با تکرار ادعاها و اتهامات خود علیه جمهوری اسلامی ایران و صدور هشدار سطح چهار ادعا کرد: شهروندانش به دلیل به دلیل خطر آدم ربایی، دستگیری و بازداشت خودسرانه نباید به ایران سفر کنند.
وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است: شهروندان آمریکایی که به ایران سفر کرده یا در ایران اقامت دارند به اتهامات ساختگی ربوده، دستگیر و بازداشت شده‌اند.
این نهاد آمریکایی بدون اشاره به اتهامات افراد بازداشتی ادعا کرده است: مقامات ایرانی به بازداشت ناعادلانه و زندانی کردن شهروندان آمریکایی به ویژه ایرانی-آمریکایی‌های دو تابعیتی به اتهاماتی از جمله جاسوسی و ایجاد تهدید برای امنیت ملی ادامه می‌دهد.
وزارت خارجه دولت دموکرات جو بایدن همچنین ادعا کرده است: مقات ایرانی دسترسی کنسولی به شهروندان آمریکایی بازداشت شده را به طور معمول به تعویق می‌اندازند.
وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه دولت آمریکا با جمهوری اسلامی ایران روابط دیپلماتیک و کنسولی ندارد، گفته است: دولت ایالات متحده قادر به ارائه خدمات اضطراری به شهروندان آمریکایی در ایران نیست.
این نهاد آمریکایی درباره سفر اتباع آمریکایی به لیبی نیز هشدار صادر کرده و این کشور در سطح چهارم کشورهای خطرناک قرار داده است.
وزارت خارجه آمریکا درباره لیبی اعلام کرده است: سطح جنایت، آدم ربایی، باج گیری در این کشور بالا است.
وزارت خارجه دولت بایدن با اشاره به فعالیت گروههای تروریستی مسلح در این کشور، درگیری های مسلحانه، تروریسم، ناآرامی ها و آدم ربایی را از دلایل هشدارهایش برای پرهیز از سفر به لیبی بیان کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :